Wyjazd klas gimnazjalnych do Wrocławia

W dniach 09-10.05.2017r. uczniowie gimnazjum odwiedzili   przepiękne miasto – Wrocław. Wczesną pobudkę zrekompensowały nam atrakcje miasta i śliczne obiekty, które mieliśmy okazję zobaczyć. Rozpoczęliśmy od najstarszego w Polsce Zoo wraz ze znajdującym się w nim  Afrykarium – Oceanarium, obiektem unikatowym na skalę światową  skupiającym się   na faunie i florze Czarnego Lądu. Następnie zobaczyliśmy Halę Stulecia – obiekt wpisany na listę UNESCO i jej okolice: Wytwórnię Filmów Fabularnych, Pergolę, Iglicę, Wrocławskie Centrum Kongresowe i Fontannę Multimedialną. Spacerowaliśmy po  kwitnącym i pachnącym o tej porze roku – Ogrodzie Japońskim stworzonym zgodnie ze wszystkimi wymogami japońskiej sztuki ogrodowej.

Zwiedziliśmy również Ostrów Tumski, podziwiając przepiękną panoramę zabytkowego Wrocławia podczas spacerów nadrzecznymi bulwarami. Tu przenieśliśmy się w czasie o 1000 lat, by poznać początki miasta. Zatrzymaliśmy się przy Muzeum Archidiecezjalnym, Krzywej Wieży ,  Bramie Kluskowej- Kluszczance. Podziwialiśmy romański kościółek św. Idziego. Mieliśmy również okazję  zobaczyć gotycką Katedrę p.w. św. Jana Chrzciciela z XIII / XIV wieku.  Zachwyciły nas również rzeźby M. Abakanowicz, Muzeum Narodowe oraz miejsca powstawania serialu „Pierwsza miłość”. Niezapomniane wrażenie zrobił na nas Most Zakochanych oraz  ogromna ilość wiszących na nim kłódek z imionami zakochanych. Zobaczyliśmy również Uniwersytet Wrocławski i poznaliśmy  ciekawą historię jego powstania.

W czasie pobytu na wrocławskim Rynku podziwialiśmy Ratusz oraz zabytki przylegające,  uznane  za jedne z najpiękniejszych w Europie. Poznaliśmy również historię pręgierza i obejrzeliśmy odnowione  różnobarwne fasady  kamieniczek.

Wielki  zachwyt  młodzieży  wzbudziła Panorama Racławicka, ogromne dzieło przedstawiające  sceny bitewne   pod dowództwem T. Kościuszki. Powstało  ono w setną rocznicę Insurekcji Kościuszkowskiej.

Wędrując  po tym zabytkowym mieście, spotykaliśmy krasnale, które są pełnoprawnymi mieszkańcami grodu, wysłuchaliśmy opowieści przewodnika o ich przyzwyczajeniach, psikusach i historii.

Na nocleg zaprosiły nas urocze   Krośnice, miejscowość  położona w bardzo malowniczej Dolinie Baryczy.  Tu  spacerowaliśmy po urokliwym parku,  obejrzeliśmy film o cudach natury oraz niepowtarzalnej florze i faunie  Stawów Milickich.

Wyjazd do Wrocławia był bardzo udany. Spędziliśmy wspólnie mnóstwo niezapomnianych chwil i  wysłuchaliśmy wielu niesamowitych historii. Pogoda dopisała, humory też, dlatego z całą pewnością, wycieczka do Wrocławia na długo pozostanie w naszej pamięci.