Zielona szkoła klasy VI

W dniach 12.05 – 21.05.2018 r. uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej w Bujakowie wraz z opiekunami – Panią Bożeną Majdoń i wychowawcą Krzysztofem Górowiczem przebywają na „Zielonej Szkole” w Łebie.

Dzień I – 12.05.2018 – Powitanie z Morzem.

W sobotę 12.05. o godzinie 7:00 na parkingu przed budynkiem szkoły zebrali się uczniowie klasy VI, by wyruszyć w swoją 10 dniową przygodę z Zieloną Szkołą. Pora była wczesna, jednak wszystkie dzieci z ogromną energią i uśmiechem na twarzy z pomocą swoich rodziców pakowały walizki do autokaru. Po technicznym przeglądzie autobusu przez Policję w Kobiernicach żegnani przez najbliższych, młodzi podróżnicy wyruszyli w drogę. Pogoda była sprzyjająca do podróży autokarem – nie było ani za zimno ani za ciepło, a przyjemny wiaterek rozwiewał deszczowe chmury. Po około 10 godzinnej jeździe wycieczkowicze dotarli do Łeby, która przywitała ich ciepłą słoneczną aurą. Nasz Ośrodek Wczasowy „Star” mieści się przy ulic Brzozowej w bardzo ładnej okolicy. Po przydzieleniu pokoi – uczniowie mieszkają w 4 osobowych pokojach – i zakwaterowaniu się – wszyscy poszli przywitać Bałtyk i pospacerować po plaży. Po smacznej kolacji i zapoznaniu się z planem dnia następnego, cała grupa udała się na spoczynek by zregenerować siły po podróży.

Dzień II – 13.05.2018 – niedziela

W niedzielę po śniadaniu udaliśmy się do kościoła, a po mszy na spacer po centrum Łeby, gdzie na deptaku mogliśmy zobaczyć odbite dłonie prezydentów Polski. Następnie poszliśmy do portu i brzegiem morza wróciliśmy do ośrodka na obiad.  Po obiedzie wszyscy udaliśmy się na pierwsze plażowanie. Temperatura wody w Bałtyku nie zachęcała do kąpieli, nie przeszkadzało to jednak naszym uczniom w zabawach wodnych. Na koniec utworzyliśmy „żywy” napis – BUJAKÓW !!  i wróciliśmy na kolację. Po kolacji poszliśmy jeszcze raz na plażę podziwiać przepiękny zachód słońca!

Dzień III – 14.05.2018 – poniedziałek

Zaraz po śniadaniu, zapakowaliśmy swoje plecaki i wyruszyliśmy w drogę Bajkową Kolejką…, która zawiozła nas na przystań w Rąbce. Tu czekał‚ już na nas statek, którym przemierzyliśmy jezioro Łebsko dostając się na brzeg przy Wyrzutni Rakiet. Stąd już tylko 2 kilometry pieszej wędrówki leśną ścieżką do Ruchomych Wydm.

W pierwszej chwili ujrzeliśmy wielką górę piachu, na którą musieliśmy się wspiąć co było trochę męczące, jednak na szczycie ukazał nam się niesamowity widok –  jak na prawdziwej pustyni! Otaczał‚ nas pofalowany piaszczysty teren, z jednej strony ograniczony Bałtykiem z drugiej zaś lasem za którym skrywa się jezioro Łebsko.

Mieliśmy tu świetną zabawę w tej wielkiej piaskownicy 🙂

W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Wyrzutnie Rakiet. Stateczkiem a następnie kolejką wróciliśmy na obiad. Popołudnie upłynęło nam wspólnych grach i zabawach.

To był bardzo udany dzień Wycieczka na długo zostanie niezapomnianym wrażeniem. Za kilka lat tu wrócimy by sprawdzić o ile przesunęły się Ruchome Wydmy 🙂

Pozdrawiamy, pa!

Dzień IV –  15.05.2018 – wtorek

Zielona szkoła to nie tylko zabawa i odpoczynek, to także nauka. Uczniowie w wtorkowe przedpołudnie uczestniczyli w zajęciach z edukacji przyrodniczej i historycznej. Po południu spacerkiem poszliśmy do portu w Łebie gdzie udało nam się zobaczyć pracę Kapitanatu. Wieczorem w Ośrodku spędziliśmy czas na wspólnych grach, zabawach i rozmowach.

Dzień V – 16.05.2018 – środa

Poznajemy Trójmiasto –  Miło upływa nam czas na Zielonej Szkole. W środę 16.05.2018 r. pojechaliśmy do Trójmiasta. Najpierw odbył się spacer po Skwerze Kościuszki w Gdyni, gdzie zwiedziliśmy Oceanarium. Zachwyciły nas niezwykłe okazy flory i fauny z mórz i oceanów. Mieliśmy również okazję zobaczyć załadunek statku Dar Młodzieży, który 22 maja 2018 roku wypływa w podróż dookoła świata. Mogliśmy również przyjrzeć się dawnemu życiu marynarzy na statku muzeum „Dar Pomorza”. Po przejeździe do Gdańska przywitaliśmy się z Neptunem a później spacerowaliśmy z przewodnikiem po Starówce. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do Ośrodka. Wieczór wszyscy uczniowie ( chłopcy i dziewczyny ) spędzili na gorącym i mega aktywnym kibicowaniu oglądając finał Ligii Europy 🙂 Jutro czekają nas nowe ciekawe zajęcia.

Dzień VI – 17.05.2018 – czwartek

Kolejny dzień naszego wyjazdu, kolejny dzień pięknego słońca i kolejny dzień plażowania i zwiedzania. Czas pomiędzy śniadaniem a obiadem spędziliśmy na plaży grając w piłkę, opalając się i uczestnicząc w konkursie na najpiękniejszą rzeźbę z piasku. Po obiedzie spacer po Łebie i zwiedzanie statku ratunkowego Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa. W drodze powrotnej „zahaczyliśmy” ponownie o plażę 🙂 I tak miło i przyjemnie upłynął nam szósty już dzień naszej zielonej szkoły.

Dzień VII – 18.05.2018 – piątek

Dzisiaj ponownie trochę nauki – po śniadaniu rozwiązywaliśmy trudne zadania z matematyki i historii. Po trudach nauki trzeba odpocząć…a najlepszym miejscem do tego jest plaża !:) Spędziliśmy na niej czas do obiadu. Po obiedzie poszliśmy do parku linowego. Dla większości było to pierwsze  spotkanie z tego rodzaju rozrywką, Wspinanie się po wysokich drzewach wszystkim BARDZO  się podobało! Po kolacji cała klasa opanowała plac zabaw w naszym Ośrodku 🙂

Dzień VIII – 19.05.2018 – sobota

Weekend, weekendunio….a  co można robić w weekend jak nie odpoczywać :)) Śniadanie i ….plażing i smażing – efekty można było już poczuć na własnej skórze wieczorem :). Po obiedzie wszyscy udali się na zakupy pamiątek i brzegiem morza wróciliśmy do Ośrodka na kolacje.Wieczór upłynął wszystkim na zabawie i dłuuugich rozmowach.

Dzień IX – 20.05.2018 – niedziela

W niedzielę po śniadaniu udaliśmy się do kościoła, a po mszy na spacer po centrum Łeby, gdzie na deptaku mogliśmy zrobić ostatnie zakupy. Po obiedzie nadszedł czas na podsumowanie naszych konkursów. W konkursie na najpiękniejszą rzeźbę z piasku zwyciężyły dziewczyny ( Nikola Janosz, Nikola Kućka, Eliza Dorabiała, Kamila Modrzejewska i Oliwia Kuźma ) i ich syrenka. Natomiast w całotygodniowym konkursie na czystość pokoju, po BARDZO zaciętej i wyrównanej walce wygrały o włos dziewczyny z pokoju 13.  ( Nikola Janosz, Nikola Kućka, Eliza Dorabiała, Kamila Modrzejewska i Oliwia Kuźma ). Zaszczytne drugie miejsce zdobyli chłopcy z pokoju 10. ( Miłosz Anioł, Karol Tutka, Michał Jurowski i Michał Jędrusiak ).Wszyscy otrzymali drobne nagrody a zwycięskie drużyny dyplomy, upominki i darmowe gofry, lody i shake. Wieczorem czekały na nas jeszcze dwie niespodzianki – kiełbaski z grilla i wieczorny spacer nad morze.

Dzień X – 21.05.2018 – poniedziałek

Wszystko co dobre szybko się kończy…śniadanie, pakowanie się i w drogę. Do Bujakowa dojechaliśmy o 20.00. Na uczniów czekali już stęsknieni rodzice.Teraz Oni przejmą opiekę nad swoimi pociechami 🙂

Opiekunowie wyjazdu – pani Bożena Majdoń i pan Krzysztof Górowicz dziękują wszystkim za wspaniały wspólny tydzień na pięknym Bałtykiem !!