Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W roku szkolnym 2024/25 kontynuujemy pracę z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W pierwszym semestrze wykorzystywane były wszystkie zestawy Lego. W edukacji wczesnoszkolnej głównie na zajęciach kreatywnych w klasach pierwszej, drugich oraz trzeciej zestawy Lego Education BricQ Motion Essential oraz BricQ Motion Prime. Zestawy te służą również do zajęć ze specjalistami np. w czasie zajęć rewalidacji, a także na zajęciach świetlicowych. Na zajęciach kreatywnych z informatyki uczniowie budują i programują głównie z zestawem Lego Education Spike Prime, ale także tworzą modele i prowadzą doświadczenia
z zestawem BricQ Motion Prime.
Roboty edukacyjne Photon- moduł fizyka używane są przez klasy 7 i 8 w czasie lekcji pozwalając lepiej zrozumieć i doświadczyć niektóre zagadnienia z tego przedmiotu np. wielkości fizyczne, jednostki pomiaru, siłę i jej cechy, siłę wypadkową i równoważną, ruch i jego względność itp.
Robot edukacyjny Photon- moduł edukacja społeczno-emocjonalna urozmaica różne zajęcia ze specjalistami np. rewalidacje.
Na lekcjach techniki, a także fizyki wykorzystywane są zestawy Boffin do zagadnień związanych z obwodami elektrycznymi.
We wrześniu uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w tygodniowych warsztatach językowych we Włoszech, gdzie używany był aparat fotograficzny. Cały zestaw oświetleniowy wraz z kamerą z aparatu fotograficznego służył w czasie prezentacji na lekcjach przyrody oraz autoprezentacjach na lekcjach wiedzy o społeczeństwie w klasie 8. W ciągu całego I półrocza aparat był wykorzystywany na różnych uroczystościach
i wydarzeniach szkolnych np. apele, Mikołajki, I Konkurs Kolęd i Pastorałek, Jasełka, konkurs klocków Lego itp.
W czasie zajęć kreatywnych z informatyki uczniowie zapoznali się z obsługą,
a następnie wykorzystywali drukarkę 3D do drukowania pomocy naukowych oraz własnych modeli stworzonych wcześniej w programie Tincercad, z którym rozpoczęli pracę w tym półroczu.
Na końcu semestru uczniowie rozpoczęli również lekcje z kursu BECREO- zestawu konstrukcyjnego z mikrokontrolerem, przygotowując się do stworzenia projektu.
…………………………………………………………………………………………………………….
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W drugiej połowie II semestru wykorzystywane były ponownie wszystkie zestawy Lego zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W klasach edukacji wczesnoszkolnej zestawy Lego Education BricQ Motion Essential oraz BricQ Motion Prime do konstrułowania np. „Żaglowozu”, „Wakacyjnych podróży” oraz dowolnych budowli głównie na zajęciach kreatywnych. W klasach 5a i 5b, 6, 7, 8 zestawy Lego BricQ Motion Prime oraz Education Spike Prime do budowania wg. instrukcji.
Robot edukacyjny Photon: moduł edukacja społeczno-emocjonalna służył w czasie zajęć rewalidacji logopedycznej do rozwijania świadomości społecznej, rozumienia i wyrażania wdzięczności, oswajania negatywnych emocji, postrzegania sytuacji z perspektywy innych osób.
Robot edukacyjny Photon: moduł ekologia do zabawy przy nauce technik szybkiego zapamiętywania na zajęciach kreatywnych.
W czasie zajęć kreatywnych z informatyki uczniowie projektowali w programie Tincercad własne modele, a następnie drukowali je na drukarce 3D. Kontynuowali pracę z zestawem LEGO Education Spike Prime programując zbudowanego wcześniej robota bazowego do wykonywania różnych zadań np. rozpoznawania kolorów, poruszania się po określonej trasie, rozpoznawania obiektów stojących na przeszkodzie.
Na lekcjach techniki dotyczących prądu, obwodów elektrycznych, wykorzystywany był zestaw elektroniczny Boffin III.
……………………………………………………………………………………………………………………
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W pierwszej połowie II semestru wykorzystywane były ponownie wszystkie zestawy Lego zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W klasach edukacji wczesnoszkolnej zestawy Lego Education BricQ Motion Essential oraz BricQ Motion Prime. W czasie ich zajęć kreatywnych oraz świetlicowych konstruowane były różne ruchome modele np. statki kosmiczne, „wynalazki” itp.
W czasie zajęć kreatywnych z informatyki uczniowie kontynuowali pracę z zestawem LEGO Education Spike Prime budując robota bazowego, którego programowali do wykonywania różnych zadań np. rozpoznawania kolorów, poruszania się po określonej trasie, rozpoznawania obiektów stojących na przeszkodzie. Zaprojektowali w programie Tincercad wisiorki dla dziewczyn, które następnie wydrukowali i wręczyli swoim koleżankom z klasy z okazji Dnia Kobiet. Uczniowie wykonywali również lekcje kursu BECREO- zestawu konstrukcyjnego z mikrokontrolerem.
Robot edukacyjny Photon: moduł edukacja społeczno-emocjonalna służył w czasie zajęć rewalidacji logopedycznej oraz ruchowej do rozwijania świadomości społecznej, zainteresowań i poszukiwania celu, rozpoznawania zależności bodziec i reakcja, ćwiczenia uważności i rozpoznawania własnych emocji, doskonalenia orientacji przestrzennej. Na lekcjach fizyki dotyczących ruchów prostoliniowych- jednostajnego i jednostajnie zmiennego, analizy wykresów, fal dźwiękowych oraz badania ruchu jednostajnie przyśpieszonego wykorzystywany był robot edukacyjny Photon: moduł fizyka.
Na lekcjach techniki dotyczących prądu, obwodów elektrycznych, sekretów elektroniki wykorzystywany był zestaw elektroniczny Boffin III.
W trakcie zajęć na świetlicy uczniowie grali w „kreatywne kostki” stworzone na drukarce 3D.
W czasie różnych wydarzeń szkolnych np. Mam Talent, żywa lekcja historii, konkurs- wiosenny kwiat, Dzień Nauki używaliśmy aparatu fotograficznego i oświetlenia.
…………………………………………………………………………………………………………..
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W drugiej połowie I semestru wykorzystywane były wszystkie zestawy Lego zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Na zajęciach kreatywnych
w klasie pierwszej, drugiej oraz w czasie zajęć opiekuńczych były to Lego Education BricQ Motion Essential. W klasach trzecich dzieci zapoznały się z nowymi zestawami Lego BricQ Motion Prime budując modele wg. schematów.
W czasie zajęć kreatywnych z informatyki uczniowie zainstalowali aplikacje i wykonali lekcje kursu BECREO- zestawu konstrukcyjnego z mikrokontrolerem. Kontynuowali również pracę z zestawem LEGO Education Spike Prime zbudowali między innymi robota „pogodynkę „ i programowali go za pomocą aplikacji.
Na lekcji fizyki w klasie 8 wykorzystywany był zestaw elektroniczny Boffin III do budowy obwodów elektrycznych, a na lekcjach techniki ten sam zestaw posłużył np. do budowy „instalacji domowych”
W grudniu podczas różnego rodzaju wydarzeń np. Mikołajki szkolne, konkurs na ozdobienie klasowych drzwi, kiermasz świąteczny używaliśmy aparatu fotograficznego.
…………………………………………………………………………………………………………………….
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W roku szkolnym 2023/24 kontynuujemy pracę z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W pierwszej połowie I semestru wykorzystywane były roboty edukacyjne Photon: moduł edukacja społeczno-emocjonalna w czasie różnych zajęć ze specjalistami dotyczyły one np. emocji, ćwiczeń adaptacyjnych dla przedszkolaka, rozwijania koordynacji i orientacji dzieci w przestrzeni, ten moduł został również wykorzystany do zajęć w bibliotece szkolnej, a robot- moduł fizyka na lekcji z tego przedmiotu w klasie 7 realizując temat „Jednostki i pomiary”.
We wrześniu uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w tygodniowych warsztatach językowych w Anglii gdzie wykorzystywany był aparat fotograficzny i gimbal.
W czasie zajęć kreatywnych z informatyki uczniowie zapoznali się z zestawem LEGO Education Spike Prime zbudowali manipulatory (zwane również roboczymi ramionami),
a następnie programowali je za pomocą dedykowanej aplikacji. Z tego samego zestawu powstał i został zaprogramowany tancerz. W czasie tych zajęć uczniowie poznali również program Tincercad do projektowania 3D, zaprojektowali w nim zawieszki z imieniem, które wydrukowali na drukarce 3D.
Na świetlicy szkolnej uczniowie bawili się gra edukacyjną „Kreatywna kostka” wydrukowaną na drukarce 3D i opracowaną przez uczniów w zeszłym roku.
Na lekcji techniki wykorzystywana była w nieoczywisty sposób lutownica do obróbki drewna- wypalanie.
Na lekcji przyrody uczniowie zamienili się w prezenterów pogody i aby stworzyć wrażenie studia telewizyjnego wykorzystany został aparat z kamerą i lampą oświetleniową.
Po raz pierwszy w tym roku szkolnym z zestawami Lego Education BricQ Motion Essential zapoznała się klasa 1b budując modele według schematów. W czasie zajęć kreatywnych uczniowie klasy 3a konstruowali z tych samych zestawów modele ruchowe np. park rozrywki. Również klasa 2 w czasie swoich zajęć kreatywnych budowała z tych zestawów Lego.
W listopadzie w naszej szkole odbył się uroczysty apel oraz kiermasz ciast w czasie których ponownie użyliśmy aparatu fotograficznego.
………………………………………………………………………………………………………
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W czerwcu 2023r. podczas dodatkowych zajęć z informatyki wydrukowane zostały zawieszki do kluczy dla pozostałych pięter w szkole. W klasach 8 na lekcjach informatyki uczniowie zapoznali się z drukiem 3D, jeden z uczniów zaprezentował swój projekt dotyczący tego tematu. Klasa 7 wykorzystała zestaw Lego Education BricQ Motion Prime do budowania modeli. Psycholog prowadził zajęcia integrujące grupę z robotem edukacyjnym Phothon, wykorzystywany był on również na zajęciach rewalidacyjnych. Klasa 3 kontynuowała wykorzystanie zestawów Lego BricQ Motion Essential do konstruowania modelów na zajęciach kreatywnych.
………………………………………………………………………………………………………………….
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W maju 2023r. klasy 1 i 3 na zajęciach kreatywnych kontynuowały wykorzystanie zestawów Lego BricQ Motion Essential do konstruowania modelów wg. instrukcji.
W czasie zajęć rewalidacyjnych wykorzystywany był robot edukacyjnego Phothon moduł edukacja społeczno-emocjonalna do ćwiczenia uważności. Klasy 4 i 5 w czasie zajęć
z nauczycielem biblioteki wykorzystywały roboty edukacyjne Phothon do gier i zabaw edukacyjnych.
Klasa 7 w czasie lekcji informatyki zapoznała się z budową drukarki 3D oraz tworzyła swoje pierwsze projekty w programie Tinkercad. Grupa uczniów z klasy 8 w czasie dodatkowych zajęć z informatyki wprowadziła modyfikacje w projektach zawieszek do kluczy, następnym etapem było wydrukowanie ich dla jednego piętra szkolnego.
……………………………………………………………………………………………………………..
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W kwietniu 2023r. wykorzystywany był robot edukacyjny Phothon moduł fizyka podczas zajęć z fizyki w klasach 7 o tematyce „Ruch i jego względność” i „Ruch jednostajny i prostoliniowy” oraz w klasach 8a i 8b o tematyce „Wysokość i głośność dźwięku”. W czasie lekcji techniki w klasie 5 uczniowie korzystali z zestawu elektronicznego Boffin III, aby zbudować smartdom, elektronicznego Dino i latarnię. Klasy piąte i szóste uczyły się posługiwać lutownicą, aby łączyć metalowe elementy oraz wypalać w drewnie. W klasie 1 klocki Lego BricQ Motion Essential wykorzystane zostały do projektowania gniazd ptasich z tego samego zestawu korzystała klasa 3 w czasie zajęć kreatywnych. W kwietniu w szkole odbył się kiermasz wielkanocny podczas, którego uczniowie z samorządu szkolnego i wolontariatu wykorzystali aparat fotograficzny.
Grupa uczniów z klasy 8 w czasie dodatkowych zajęć z informatyki pracowała nad ustawieniem zadawalających parametrów wydruku zawieszek do kluczy stworzonych w programie Tinkerrcad. Następnie przeprowadziła próbne wydruki 3D ze zmianą filamentu, aby uzyskać dwa kolory na jednym wydruku. W kolejnym miesiącu mamy nadzieję oddać je do użytku.
…………………………………………………………………………………………
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W marcu 2023r. pracę z zestawem Lego BricQ Motion Essential na zajęciach kreatywnych rozpoczęła klasa 3. Natomiast klasa 1 i 2 kontynuowała zajęcia z tym zestawem. Robot edukacyjny Phothon moduł edukacja społeczno-emocjonalna wykorzystywany był przez psychologa szkolnego w czasie zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne uczniów. Grupa uczniów z klasy 8 w czasie dodatkowych zajęć z informatyki w programie Tinkercad przygotowywała projekty zawieszek do kluczy naszych sal lekcyjnych po świętach wydrukujemy je na drukarce 3D.
……………………………………………………………………………………………………….
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W lutym 2023r. prowadzone były zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem robota edukacyjnego Phothon moduł edukacja społeczno-emocjonalna przy takich tematach jak „Ćwiczenie koncentracji, uwagi i pamięci”, „Nauka okazywania sympatii”, a także kolejne dzieci miały okazję rozpocząć swoją przygodę z robotem i na razie się z nim zapoznać. Kontynuowane były zajęcia kreatywne w klasie 1 z wykorzystaniem klocków Lego. W klasie 2 zestaw Lego BricQ Motion Essential posłużył na zajęciach z edukacji technicznej do wykonania modelu wyrzutni i rakiety. Ten sam zestaw wykorzystany został do zajęć dodatkowych z dziećmi z Ukrainy. Na lekcji powtórzeniowej z chemii uczniowie klas 8 tworzyli modele Alkenów i Alkinów w programie Tinkercad, aby przygotować model do wydruku 3D. Grupa uczniów z klasy 8 w czasie dodatkowych zajęć z informatyki zaprojektowała i wydrukowała pierścionki w różnych kolorach na drukarce 3D, aby wręczyć je swoim koleżanką w czasie ich święta podczas Dnia Kobiet. Gra edukacyjna, która tworzyli w poprzednim miesiącu została przekazana dzieciom do świetlicy szkolnej.
…………………………………………………………………………………………………………………..
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
Rozpoczęliśmy nowy rok 2023 w miesiącu styczniu sprzęt zakupiony
w ramach programu Laboratoria Przyszłości posłużył nam w kontynuowaniu zajęć kreatywnych
w klasie 1 i 2. Uczniowie budowali z zestawów Lego Education BricQ Motion Essential modele np. „Sztangista” i „Wyścig grawitacyjny”. Klasa 4 kontynuowała budowanie
z zestawem Lego Education BricQ Motion Prime kolejnego modelu „Stok narciarski” oraz zapoznała się z zasadami druku 3D. Również na zajęciach kreatywnych
z przyrody po raz pierwszy został omówiony druk 3D i wydrukowany przykładowy model. Grupa uczniów z klasy 8 kontynuowała projektowanie i drukowanie kostek
z napisami do gry edukacyjnej.
…………………………………………………………………………………………………………
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W grudniu 2022r. sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości używamy między innymi do tworzenia projektu kostek z napisami do grupowej gry edukacyjnej przeznaczonej dla uczniów naszej szkoły. Za pomocą programu Tinkercad do projektowania modeli 3D uczniowie zaprojektowali pierwsze kostki, a następnie rozpoczęli drukowanie. Klasa 6 na dodatkowych zajęciach z informatyki kontynuowała poznawanie zestawu Lego Education BricQ Motion Prime tym razem powstały „Stok narciarski” i „Rzut wolny” za każdym razem omówione zostały działanie sił i zależności poruszających się ciał. Jedna z klas 4 rozpoczęła prace z tym samym zestawem Lego budując „Łapacza piłki” i „Akrobatę”. Klasa 2 na zajęciach kreatywnych budowała z zestawów Lego Education BricQ Motion Essential, kolejne modele np. „Hokej” i „Wyścig grawitacyjny”.
Na lekcjach techniki w klasach 5 i 6 odbyły się kolejne zajęcia z zestawem elektronicznym Boffin III, które dały możliwość uczniom praktycznego poznania szeregowych i równoległych obwodów elektrycznych.
……………………………………………………………………………………………….
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W listopadzie 2022r. sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości wykorzystujemy w dalszym ciągu na zajęciach kreatywnych w klasach 2 i 1. Są to z zestawy Lego Education BricQ Motion Essential, z których powstały ruchome modele np. „bobslej”, „sztangista”.
Podczas budowania uczniowie korzystają z instrukcji następnie testują wykonane obiekty opisują je i wyciągają wnioski. Klocki Lego wykorzystywane są również na zajęciach dodatkowych dla dzieci z Ukrainy. W tym miesiącu po raz pierwszy z innym zestawem Lego Education BricQ Motion Prime zapoznali się uczniowie klasy 5. Na lekcjach techniki w klasach 5 i 6 po raz pierwszy użyty został zestaw elektroniczny Boffin III. Grupa uczniów z klasy 8 zapoznała się z programem Tinkercad do projektowania modeli 3D za pomocą, którego wykonali własne pionki do gry, a następnie je wydrukowali. W czasie uroczystości z okazji Dnia Niepodległości wykorzystany został aparat oraz statyw.
………………………………………………………………………………………………………
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
W październiku 2022r. kontynuujemy wykorzystanie sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Klasy 2 na zajęciach informatyki, a następnie kreatywnych budują kolejne ruchome modele z zestawów Lego Education BricQ Motion Essential np. samochód wyścigowy
z wyrzutnią, „rzut wolny do kosza” rozszerzając swoją wiedzę z edukacji matematycznej, technicznej, polonistycznej opowiadając o swoich modelach oraz społecznej pracując
w zespołach i dochodząc do różnych rozwiązań. Z klockami Lego Education pracuje również na zajęciach kreatywnych klasa 1. Swoją przygodę z innymi zestawami Lego Education BricQ Motion Prime rozpoczęli również uczniowie klasy 6. Na lekcji fizyki o pomiarze siły wykorzystany został robot edukacyjny Phothon.
Autoprezentacje uczniów klas 8 na lekcjach Wos-u nagrywane były na kamerze umieszczonej na statywie oraz przy użyciu całego zestawu oświetleniowego. W czasie uroczystości szkolnych – pasowanie uczniów klas pierwszych oraz czwartoklasistów wykorzystany był aparat fotograficzny. Grupa uczniów z klasy 8 zapoznała się z drukarką 3D, odpowiednio zmodyfikowali wybrany model, a następnie go wydrukowali. Na lekcjach techniki uczniowie klas 5 i 6 odpowiadali na pytania „Co to jest prąd?, „Skąd się bierze” poznawali tajniki związane z tym tematem wykorzystując zestawy z obwodami elektrycznymi. Moduł robota edukacyjnego Phothon – edukacja społeczno-emocjonalna wykorzystywany był na zajęć pedagoga specjalnego z dziećmi oraz zajęciach specjalistycznych- rewalidacja.
………………………………………………………………………………………………………………….
Laboratoria przyszłości- wykorzystanie sprzętu
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
We wrześniu 2022r. rozpoczęliśmy pracę z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zapoznali się
z robotami edukacyjnymi Phothon moduł edukacja społeczno-emocjonalna wykorzystywany był w czasie zajęć specjalistycznych- rewalidacja, a moduł fizyka na lekcji z tego przedmiotu. W drugim tygodniu września uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w tygodniowych warsztatach językowych we Włoszech gdzie wykorzystywany był aparat fotograficzny i gimbal. Na lekcjach informatyki klasy 2 rozpoczęły pracę z zestawami LEGO Education, a klasa 1 wykorzystywała je na zajęciach kreatywnych.
……………………………………………………………………………………………………………………….
„Laboratoria Przyszłości” w Bujakowie

Nasza szkoła otrzymała całość zamówionego wyposażenia i sprzętu w ramach przystąpienia do rządowego programu Laboratoria Przyszłości realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Realizowany on będzie od nowego roku szkolnego 2022/23.
Celem programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Tym razem do szkoły dostarczone zostały: drukarka 3D wraz z pakietem edukacyjnym, robot edukacyjny Photon- moduł edukacja społeczno- emocjonalna, mikrofon kierunkowy, zestawy z mikrokontrolerami, zestawy filamentów do drukarki 3D.
Sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości uatrakcyjni zajęcia i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania na lekcjach techniki, informatyki, fizyki i innych przedmiotach przyrodniczych, na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej, kreatywnych,
a nawet przedmiotach humanistycznych. Będzie również wykorzystywany przez specjalistów np. psychologa i pedagoga szkolnego oraz w czasie różnych wydarzeń szkolnych.
Magdalena Haluch
…………………………………………………………………………………………………………………
„Laboratoria Przyszłości” w Bujakowie

Nasza szkoła przystąpiła do projektu Laboratoria Przyszłości, które realizowany będzie od nowego roku szkolnego 2022/23.
Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Szkoły podstawowe w ramach tego programu otrzymują wsparcie finansowe na zakup sprzętu, który zawarty jest w katalogu wyposażenia. Wsparcie jest przyznawane w zależności od wielkości szkół. Katalog podzielony jest na elementy wyposażenia podstawowego (szkoły będą musiały go albo zakupić w ramach otrzymanego wsparcia albo zapewnić uprzednio w inny sposób) oraz dodatkowego (wybranego przez szkołę).
W skład wyposażenia podstawowego wchodzą:
- drukarki 3D z akcesoriami
- mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami
- sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć
- stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
W grudniu 2021 otrzymaliśmy już pierwsze zamówione przez szkołę wyposażenie i sprzęty takie jak: roboty edukacyjne Photon moduł fizyka oraz moduł ekologia, zestawy LEGO Education dla uczniów młodszych i starszych, zestawy elektroniczne dla uczniów, aparat fotograficzny z kamerą cyfrową, gimbal, mikroport z akcesoriami, lutownica, statyw do aparatu i kamery, oświetlenie do realizacji nagrań, laptop do drukarki 3D.
Wyposażenie z projektu Laboratoria Przyszłości pozwoli na prowadzenie ciekawych zajęć na wielu przedmiotach np. informatyka, technika, przedmioty przyrodnicze, zajęcia edukacji wczesnoszkolnej, zajęcia kreatywne, a także uatrakcyjni różne szkolne wydarzenia.