STYCZEŃ 2018

Sprawozdanie z pracy Samorządu Szkolnego

w I półroczu roku szkolnego 2017/18

      Pierwszą działalnością Samorządu Szkolnego w trakcie I półrocza 2017r. była akcja pt. ”Wesoła kartka dla Remka”. Remigiusz Kupczak ma 6 lat i pochodzi z Żywca. Lekarze wykryli u niego złośliwy nowotwór, który jest bardzo ciężki do usunięcia. Remek trafił na Oddział Onkologii, Hematologii i Chemioterapii w Katowicach. W związku z jego trudną walką o życie postanowiliśmy go wesprzeć, dodać otuchy i wywołać uśmiech na twarzy poprzez wysłanie mu serdecznych pozdrowień i ciepłych słów w formie ręcznie wykonanej przez nas kartki, by zapomniał choć na chwilę o szpitalnych korytarzach i wyczerpującym leczeniu.  CZYTAJ WIĘCEJ

………………………………………………………………

DZIEŃ BABCI  I DZIADKA

      Dnia 26 stycznia w naszej szkole miała miejsce wyjątkowa uroczystość zorganizowana z okazji Dnia Babci i Dziadka. W podziękowaniu za ciepłe słowa i miłość, jaką dziadkowie dają na co dzień swoim wnukom, dzieci wraz z wychowawcami przygotowały program artystyczny, a rodzice słodki poczęstunek. Klasa IIIb pod kierunkiem p. Renaty Matusik przedstawiła spektakl teatralny pt. „Królewna Śnieżka” , a klasa I pod kierunkiem p. Renaty Grubki zaprezentowała program poetycko – muzyczny. Występy naszych dzieci bardzo się podobały i wzruszały nie tylko zaproszonych gości, ale również obecnych dość licznie rodziców. Po zakończeniu programu artystycznego dzieci złożyły swoim bliskim życzenia i wręczyły samodzielnie wykonane prezenty. Następnie Babcie i Dziadkowie  udali się do klas na słodki poczęstunek. Uroczystość okazała się bardzo udana.

GALERIA

Opracowała: Renata Matusik

………………………………………………………………………….

BAL KARNAWAŁOWY

             We wtorek 23 stycznia dzieci z klas młodszych od I do III oraz z oddziału przedszkolnego świętowały karnawał. W szkole odbył się wyczekiwany przez najmłodszych Bal Karnawałowy. Ten dzień przyniósł wiele atrakcji, uśmiechu, a także przeniósł wszystkich uczestników w Magiczny Świat. Na balu pojawiło się wiele ciekawych strojów, zarówno takich, które królują często na takich imprezach, a mianowicie wróżek, księżniczek, piratów, rycerzy, jak również postaci ze znanych bajek czy filmów: Czerwony Kapturek, Kraina Lodu, Spider – Man itp.. Na uwagę zasługuje fakt, że dzieci wykazały się wielką pomysłowością i kreatywnością tworząc własne stroje. Całą imprezę przeprowadzili animatorzy z Akademii Twórczego Rozwoju Mamutek. Po krótkiej rozgrzewce i prezentacji strojów rozpoczęły się tańce, gry, zabawy oraz korowody, którym oczywiście towarzyszyła wesoła i skoczna muzyka. Wielką popularnością na balu cieszył się „balonowy pokaz”, a także „pokaz baniek mydlanych”. Nie mogło również zbraknąć słodkiego poczęstunku i pamiątkowych zdjęć. Dzieci zakończyły bal w doskonałych humorach, a do domu wróciły z uśmiechem na twarzy i to dla nas najważniejsze, bo przecież:

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” – Janusz Korczak

GALERIA

………………………………………………………………………………..

PODSUMOWANIE I PÓŁROCZA ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

    25 stycznia spotkaliśmy się w sali gimnastycznej, aby podsumować I półrocze roku szkolnego 2017/2018.

   Nagrodzeni zostali uczniowie, którzy uzyskali najwyższe wyniki w nauce. W ramach szkolnego projektu „Osiągnąć Sukces” otrzymali oni z rąk pani Alicji Guzik Indeksy.

   Rodzice uczniów, którzy uzyskali średnią ocen powyżej 4,75 na zebraniach otrzymali listy gratulacyjne, natomiast nasi koledzy zaprezentowali się nam wszystkim jako wzór do naśladowania.

Listy gratulacyjne

IVA: Justyna Bułka, Franciszek Haluch, Szymon Polak, Adrianna Sohlich

IVB: Magdalena Borowczyk, Wojciech Figlarski, Zuzanna Krzyżak, Julia Wandor,    Daria Wolny, Kacper Zaganiaczyk

V: Helena Haluch, Laura Hankus –Nowakowska, Karolina Janosz, Piotr Kudłaciak, Emilia Mleczko, Wojciech Olearczyk

VI: Eliza Dorabiała

IIG: Milena Wojtyłko

IIIG: Marta Szlagor

Osiągnąć sukces

IV a: Justyna Bułka, Franciszek Haluch, Szymon Polak, Martyna Skotnicka, Adriana Solich

IV b: Magdalena Borowczyk, Wojciech Filarski, Zuzanna Krzyżak, Paulina Paździoro, Julia Wandor, Daria Wolny, Kacper Zaganiaczyk

V: Helena Haluch, Karolina Janosz, Emilka Mleczko, Wojciech Olearczyk, Piotr Kułaciak, Laura Hankus – Nowakowska, Marlena Urbańczyk

VI: Eliza Dorabiała, Miłosz Anioł, Oliwia Kuźma, Magdalena Kowalska

VII: Wiktoria Handzlik, Filip Sternal

II PG: Milena Wojtyłko, Natalia Paluch, Klaudia Kaspera, Michał Nycz, Marzena Jędrusiak

III PG: Marta Szlagor, Eliza Urbańczyk, Krystian Biel, Kinga Baścik

GRATULUJEMY !

Podsumowano również konkursy czytelnicze i plastyczne.

Pan Krzysztof Górowicz wręczył nagrody uczniom, którzy najaktywniej włączyli się w akcję zbiórki makulatury.

Samorząd Uczniowski przypomniał nam o szeregu akcji i imprez, które przygotował dla nas w minionym półroczu. Wręczył również podziękowania za zaangażowanie w Akcję charytatywną Góra Grosza.

……………………………………………………………………………………………………………………

Insta.Ling w szkole

              Aplikacja Insta.Ling powstała jako odpowiedź na potrzebę efektywnej i bez wysiłkowej nauki słówek. Jej podstawowym założeniem jest skłonienie uczniów do krótkiej, kilku- bądź kilkunastominutowej, ale systematycznej codziennej pracy. Nauka odbywa się w ciekawej i nienużącą formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna.

Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i bez wątpienia radzi sobie z nią każde dziecko. Nie wymaga również instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe. Nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz również na tabletach i telefonach komórkowych.

Jak wygląda nauka z Insta.Ling?

              Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Aplikacja uwzględnia więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. W przypadku błędu wyświetlana jest poprawna odpowiedź. Aplikacja pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora.

Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowuje poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie. Dzięki temu słówka, z którymi uczeń nie ma żadnych problemów, pojawiają się rzadziej, a uczeń może poświęcić więcej uwagi tym problematycznym.

Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Zarówno rodzice jak i nauczyciele mają wgląd w raporty z postępów dzieci. Raporty obejmują systematyczność pracy i stopień opanowania materiału. Dostęp do raportów pozwala rodzicom włączyć się w motywowanie dzieci do systematycznej pracy.

certyfikat

Aplikację Insta.Ling w naszej szkole wykorzystują panie Anna Homa i Elżbieta Staszak.

………………………………………………………………………………….

Warsztaty florystyczne – czyli magiczne sukulenty w szkle

       Dnia 22 stycznia 2018r dzieci z klasy IIIa i IIIb uczestniczyły w bardzo ciekawych warsztatach organizowanych przez Akademię Twórczego Rozwoju MAMUTEK. W czasie zajęć  dzieci tworzyły piękne kompozycje z oryginalnych „żywych” roślin.
Czytaj więcej + galeria

…………………………………………………………………………..

PRZECIWDZIAŁAMY CYBERPRZEMOCY

         11 stycznia 2018 r. odbyły się w naszej szkole warsztaty profilaktyczne „Dzieci w sieci – stop cyberprzemocy”. Udział w warsztatach wzięli uczniowie klas 4 – 7 oraz gimnazjaliści. Podczas zajęć uczniowie, metodą burzy mózgów, zdobywali informacje i konstruowali wnioski na temat bezpiecznego korzystania z Internetu. Zajęcia poprowadzili trenerzy z Centrum Działań Profilaktycznych z Gdowa. Popołudniu w spotkaniu z profilaktykiem wzięli udział rodzice naszych uczniów oraz grono pedagogiczne. Całości wydarzenia przyświecał cel zdobycia dodatkowych, cennych informacji o niebezpieczeństwach czyhających w sieci.

       Samorząd Szkolny ogłosił czwartek „Dniem bez telefonu”. Uczniowie pozostawili swoje komórki w domach, a przerwy spędzali na grach, rozmowach i żartach. Wszyscy zdali sobie sprawę z tego, iż telefon wcale nam nie jest potrzebny, żeby spędzać miło czas we wspólnym gronie.

Opracowanie: Anna Homa

……………………………………………………………………………………….

         Akcja „Góra Grosza” zakończona. W tym roku zebraliśmy łącznie kwotę: 425,70 zł. Celem akcji Góra Grosza jak co roku jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie i dofinansowanie domów dla dzieci, rodzinnych domów dziecka, pogotowi rodzinnych, kwalifikowanych rodzin zastępczych oraz dla najbardziej potrzebujących domów dziecka, które realizują prorodzinne programy wychowawcze.

Klasy, które nazbierały najwyższe kwoty w przeliczeniu na jednego ucznia to:                  Klasa VI – 6,25 zł                                                                                                          Klasa V – 4,37 zł                                                                                                         Klasa IVb – 2,46 zł

Dziękujemy Wszystkim darczyńcom oraz uczniom, którzy w jakikolwiek sposób zaangażowani byli w tę akcję. W szczególności podziękowania należą się tym, którzy liczyli i pakowali zebrane pieniądze.

Bardzo dziękujemy!!!! Samorząd Uczniowski z opiekunami.

Opracowały:Anna Homa i Elżbieta Staszak.

……………………………………………………………………………………………

Z wizytą w teatrze

         Dnia 18 stycznia 2018r dzieci z klasy I, II, IIIa i IIIb wybrały się pod opieką swoich wychowawców do teatru „Banialuka” w Bielsku – Białej. Mali widzowie mieli okazję obejrzeć bardzo interesujący spektakl pt. „ Księga dżungli”. Główna bohaterka Alicja nienaganna córka bardzo zdyscyplinowanych i rozsądnych rodziców, za sprawą  „Księgi dżungli” Kiplinga, zupełnie niespodziewanie zostaje wciągnięta do świata zwierząt. Rządzą się tam surowe, ale sprawiedliwe prawa. Dziewczynka na swej drodze spotyka wiele istot z którymi będzie musiała się zmierzyć. Twórcom widowiska udało się w sposób atrakcyjny zinterpretować i uwspółcześnić opowieści zawarte w „Księdze dżungli” Kiplinga. Na scenie mogliśmy zobaczyć różnorodne formy lalkowe oraz oryginalne maski. W gąszcz dżungli wciągała nie tylko interesująca scenografia, ale także odwołująca się do etnicznych rytmów muzyka.

       Po spektaklu uczestniczyliśmy w warsztatach teatralnych. Pod przewodnictwem aktorów Banialuki mogliśmy zobaczyć teatr od kulis. Weszliśmy na scenę teatralną, poznaliśmy teatralne zaplecze, pracownie krawieckie, plastyczne i stolarskie. Dowiedzieliśmy się jak powstają przedstawienia teatralne oraz poznaliśmy najstarszych aktorów teatru, czyli różnego rodzaju lalki oraz wielość sposobów ich animacji.

Warsztaty

 

Opracowała: R. Matusik i J. Harat

……………………………………………………………………………………….

Wizyta szlachciców w Bujakowie…

      17 stycznia szkołę w Bujakowie odwiedziło dwóch tajemniczych szlachciców. Zaprosili oni naszych uczniów na wycieczkę do czasów polskiego sarmatyzmu i Rzeczpospolitej szlacheckiej. Zaprezentowali stroje szlacheckie, broń używaną w wojnach tamtych czasów….a krnąbrnych uczniów zakuli w dyby i posadzili na „krześle czarownic”. Ta żywa lekcja historii spodobała się zarówno młodszym jak i starszym uczniom.

Opracował: Krzysztof Górowicz

…………………………………………………………………………………..

„DZIEŃ BEZ TELEFONU KOMÓRKOWEGO”

 

      Dzień 11 stycznia  był w naszej szkole dniem bez komórek. Uczniowie, którzy wykazali się dojrzałą postawą przyszli na zajęcia lekcyjne bez telefonu komórkowego. W czasie przerw uczniowie brali udział w grach i zabawach zespołowych kształcąc swoje umiejętności społeczne w kontaktach bezpośrednich zamiast wpatrywać się w ekrany telefonów. Doskonalili swoje zdolności nawiązywania i podtrzymywania relacji rówieśniczych, wzbogacali język komunikacji.

Dziękujemy rodzicom, którzy wsparli swoje dzieci i przypomnieli o pozostawieniu tego dnia telefonu w domu.

Opracowała Elżbieta Staszak i Anna Homa