STYCZEŃ – CZERWIEC 2022

           Wykaz przyborów dla klasy I                                                                  

  • – zeszyty w 3 linie ( najlepiej kolorowe), 16 kartek;                                              
  • – zeszyty w kratkę , 16 kartek;
  • – 2 bloki techniczne białe;
  • – 2 bloki techniczne kolorowe;
  • – papier kolorowy ( samoprzylepny lub nie);
  • – klej w sztyfcie, klej „Magik”;
  • – kredki ołówkowe i woskowe;
  • – miękko piszące flamastry;
  • – farby plakatowe, mile widziane „Astra” lub „Bambino”;                               
  • – pędzle różnej grubości;
  • – 2 teczki z gumkami;
  • – ryza papieru ksero;
  • – plastelina;
  • – piórnik, 2 miękkie ołówki, gumka, nożyczki;
  • – strój gimnastyczny w worku podpisanym;
  • – obuwie zamienne w worku podpisanym;
  • – ponadto będą potrzebne foliowe okładki na podręczniki;

……………………………………………………………………………………………………………………..

Informujemy, że do 20 lipca 2022 r. można złożyć wniosek o przyznanie Nagrody Edukacyjnej Gminy Porąbka w roku szkolnym 2021/2022.

Warunkiem jest osiągniecie na świadectwie szkolnym:

  1. średniej ocen co najmniej 5.20 z przedmiotów obowiązkowych w szkole podstawowej w klasach IV-VI,
  2. średniej ocen co najmniej 5,00 z przedmiotów obowiązkowych w szkole podstawowej w klasach VII-VIII,
  3. średniej ocen co najmniej 4,90 z przedmiotów obowiązkowych w szkole ponadpodstawowej.

Nagrodę może uzyskać także uczeń, który w szkole podstawowej uzyskał tytuł laureata, finalisty konkursów przedmiotowych na szczeblu co najmniej wojewódzkim lub w szkole ponadpodstawowej tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej na szczeblu co najmniej wojewódzkim.

Do wniosku należy dołączyć kserokopię świadectwa lub innego dokumentu potwierdzającego prawo do otrzymania nagrody.

Informacji udzielają pracownicy GZOSiP w Porąbce, tel. 33/8272-850.

………………………………………………………………………………………………………..

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2021 / 2022

            Ostatni piątek czerwca to data oznaczająca koniec nauki w szkolnych ławkach 
i początek długo wyczekiwanych wakacji. Zanim jednak szkoła opustoszeje, przychodzi czas pożegnań i podsumowań.

            Po przerwie spowodowanej pandemią, wreszcie mogliśmy wziąć udział we wspólnych uroczystościach zakończenia roku szkolnego na sali gimnastycznej. Uczniowie klas 5 i 6 przedstawili program artystyczny, który roztoczył przed nami wizję słonecznych wakacji i radosnego wypoczynku. Młodzież nie zapomniała o kilku ważnych przestrogach, abyśmy  w trakcie relaksu pamiętali również o rozsądku i bezpieczeństwie. W trakcie programu mogliśmy obejrzeć występy bardzo utalentowanych młodych tancerek, które doskonalą swoje umiejętności pod okiem pani Małgorzaty Borth – Mirochy.

            Kolejnym etapem programu były nagrody dla uczniów, którzy osiągnęli bardzo dobre wyniki w nauce i wykazali się wzorową postawą uczniowską. Nagrodzono również laureatów konkursów przedmiotowych. Wyróżnieni uczniowie odebrali gratulacje z rąk pani Dyrektor.

            Zwieńczeniem programu było pożegnanie klas 8, dla których był to ostatni dzień          w murach tej szkoły. Koledzy i koleżanki z klas 7 przygotowali wzruszające pożegnanie, a montaż słowno – muzyczny zakończyło wręczenie podarunków, które pomogą zachować miłe wspomnienia. Pani Dyrektor w swoim przemówieniu dodała otuchy młodym ludziom, rozpoczynającym wkrótce nowy etap w swoim życiu i zapewniła, że pozostaną w naszej pamięci.

Na koniec przyszedł czas na pożegnania i podziękowania.

Życząc sobie udanego wypoczynku i pięknej pogody wiemy, że wakacje szybko miną
i pełni energii spotkamy się znów we wrześniu.

Najlepsi uczniowie poszczególnych klas:

Najlepsi sportowcy:

Odchodzące klasy VIII

Program artystyczny.

Opracowała: Anna Homa

………………………………………………………………………………………………

Program WOŚP  „Ratujemy i uczymy ratować”.

      Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować” prowadzony jest od kwietnia 2006 roku  i skierowany jest do klas I-III w szkołach podstawowych. Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko, trzeba jeszcze umieć je zastosować w praktyce. Program RUR polega na wprowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w klasach  I – III. Dzieci oswajają się z tak ważnymi zagadnieniami i kształtują właściwe nawyki,  a pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym. Również w naszej szkole co roku odbywają się zajęcia utrwalające te ważne czynności, szczególnie w czasie przedwakacyjnym, kiedy dużo mówi się o bezpieczeństwie, dbaniu o siebie
i innych. Dzieci z wielką ochotą  i zaangażowaniem przystępują do ćwiczeń praktycznych, poprzedzonych omówieniem najważniejszych zagadnień teoretycznych. Korzystają 
z podręczników, które otrzymaliśmy od WOŚP oraz z fantomów, z których od lat korzystamy. Wiadomo, że najlepsza wiedza to ta, którą można połączyć z działaniem – tak dzieje się w przypadku zajęć z pierwszej pomocy – uczniowie ćwiczą pozycję boczną na sobie oraz wychowawczyni, a uciski ratownicze testują na fantomach. Przy okazji dowiadują się, jak trudne jest to zadanie i ile wymaga skupienia, opanowania oraz siły.  
Na podsumowanie cyklu dzieci oglądały też film edukacyjny oraz  uzupełniały  zadania sprawdzające  z podstawowej wiedzy, na podstawie których uzyskały certyfikat. Miejmy nadzieję, że kształtowanie takich prospołecznych i prozdrowotnych postaw zaowocuje 
w przyszłości otwartością, wiarą w siebie i swoje umiejętności oraz umiejętnością zachowania się w sytuacjach trudnych.

……………………………………………………………………………………………………………

Wycieczka do kamieniołomu

       Ostatnim wspólnym wyjściem klas trzecich, kończącym I etap edukacyjny, była wycieczka do kamieniołomu w Kozach. Piękny, letni dzień – 22 czerwca  2022r.- sprzyjał wędrówce uczniów, wychowawczyń i rodziców z klasy III b. Spacer ul. Szkolną,
a następnie przez las był okazją do sprawdzenia swojej kondycji, poznania miejsc zamieszkania kolegów i koleżanek, podziwiania  i rozpoznawania roślin i delektowania się pięknem przyrody. Na miejscu czekało na dzieci przygotowane ognisko, a ich zadaniem było zaopatrzenie się w patyki i upieczenie kiełbasek.  Nie zabrakło też czasu na biegi terenowe, zdobywanie okolicznych górek, pokonywanie przeszkód terenowych, puszczenie „kaczek”  czy karmienie ryb. Niektórzy wypatrywali zwierząt, inni rozpoznawali odgłosy, rozróżniali rośliny, jeszcze inni karmili ryby lub po prostu odpoczywali albo zbierali poziomki. Był to bardzo miły czas, spędzony w otoczeniu pięknych krajobrazów. Nie była to pierwsza wyprawa do kamieniołomu, ale za każdym razem miejsce to wydaje się być odkryte na nowo, dzikie i urzekające. Miejmy nadzieję, że dzień ten zostanie w pamięci uczniów, jako jeden z tych niezapomnianych.

…………………………………………………………………………………………………………

AKCJA „CICHE CZYTANIE W BIBLIOTECE”

Całoroczna akcja „Cichego czytania w bibliotece” przeprowadzana wśród uczniów kl. I-V została zakończona. Uczniowie biorący udział w akcji  spędzali czas na przerwach międzylekcyjnych wyłoniliśmy najlepszego czytelnika kl. I-V naszej szkoły, którym została Weronika Janosz. Drugie miejsce zdobyła jej klasowa koleżanka Milena Marek. Trzecie miejsce uzyskała uczennica klasy I b Kornelia Janosz. Nagrodą dla dziewczyn były zaproszenia do kina na dowolnie wybrany seans.

Dziękujemy wszystkim dzieciom uczestniczącym w akcji i pamiętajmy, że ”Książki kochają każdego, kto je otwiera, dając mu poczucie bezpieczeństwa i przyjaźń, niczego
w zamian nie żądając…” Cornelia Funke.

Oprac. E. Madejczyk

………………………………………………………………………………………………………………….

DZIEŃ SPORTU

W dniu 21.06.2022 roku w naszej szkole odbył się Dzień Sportu. Uczniowie z klas IV-VIII uczestniczyli w konkurencjach sportowych tj. gra w bule, piłkarzyki, tenis stołowy, rzuty do celu, dance fitness. Odbył się także turniej w ringo o Puchar Dyrektora Szkoły, który wygrała klasa VII A – gratulujemy !

…………………………………………………………………………………………………………………….

Wycieczka  klas trzecich do Ogrodu im.S.Lema w Krakowie

     10.06.2022r. klasy III a i III b udały się na wycieczkę do Ogrodu Doświadczeń im. S.Lema    w Krakowie. Celem wyjazdu było przybliżenie uczniom wiedzy naukowej, którą mogli przyswajać i testować w praktyce, w trakcie działania i eksplorowania terenu.  Ogród pozwala przybliżyć dzieciom wiedzę z  zakresu fizyki, botaniki, geografii, poprzez zabawę – wszystkiego można dotknąć, sprawdzić, przetestować. Dużą popularnością wśród uczniów cieszyły się instrumenty muzyczne w plenerze, nie mniejszą – plac zabaw, a na nim  sześciometrowa rakieta, z której wypuszczone są dwie zjeżdżalnie. Jedna z nich ma kształt fragmentu cykloidy, czyli krzywej najszybszego spadku. Zjeżdżalnia obok jest prosta, dzięki czemu łatwo można się przekonać, na której szybciej się zjeżdża. W trakcie zabawy dzieci doświadczały zjawisk fizycznych, które omawiane będą w starszych klasach. Wielkie zainteresowanie wzbudził jedyny
w Polsce rower jeżdżący po linie. Zawieszony pod nim ciężar powoduje obniżenie środka ciężkości i przez to zapewnia stabilność całego układu. Z tej atrakcji mogli skorzystać nieliczni, których wzrost wynosił co najmniej 150 cm. W tym sensorycznym parku dzieci zapoznały się też z ciekawymi doświadczeniami optycznymi, poznały prawa fizyki, były np. w wielkim kalejdoskopie, testowały urządzenia wodne. Miały też możliwość skorzystania z toru saneczkowego. Uczniowie bardzo chętnie poddali się też testowaniu szybkości biegu na specjalnym torze i pokonywali tor przeszkód, ćwicząc równowagę. Ciekawym miejscem sprawdzenia swojej orientacji przestrzennej okazał się być labirynt z żywopłotu. Na koniec wszyscy wzięli udział  w warsztatach pt. Fizyka balonika” – tu poznali właściwości balonów i uczestniczyli w doświadczeniach z ich wykorzystaniem. Niewątpliwą atrakcją był również ogród botaniczny, pełen ciekawych okazów roślin.

      Dzień był niezwykły pod względem wrażeń i doznań sensorycznych. Miejmy nadzieję, że był to udany wstęp i zachęta do odkrywania tajników nauki i wiedzy.

Opracowała: Alina Morawska

…………………………………………………………………………………………………

FOLKLOR  GÓRALI  ŻYWIECKICH.

7 czerwca w ramach projektu szkolnego pt. „Kolorowo na ludowo” dzieci z klas I-III miały okazję poznać i mieć kontakt z instrumentami pasterskimi, występującymi w kapelach góralskich, przy wielkich uroczystościach na Żywiecczyźnie.

Nasze zaproszenie przyjął pan Maciej Blachura oraz Przemysław Ficek, którzy grają muzykę Beskidu Żywieckiego, nawiązując do jej najbardziej archaicznej formy. Również wykonują tradycyjne instrumenty w każdej tonacji, kształcie i kolorze- wystarczy im kawałek patyka np. z czarnego bzu lub jawora.

Na początku dzieci przywitały dźwięki trombity a potem różnych fujarek, piszczałek, okaryn, dud żywieckich i gajd.

 Dzieci dowiedziały się z jakich materiałów wykonane są instrumenty, wysłuchały jak brzmią ( głośno, cicho, tajemniczo albo … trzeba było aż uszy zatykać), jaką pełniły rolę a jaką pełnią teraz. Wysłuchały ciekawej opowieści o tym jak mogła powstać fujarka postna oraz, że ludzie od bardzo dawna bacznie obserwowali przyrodę i  mądrze  umieli korzystali z jej darów.

Dzieci bardzo interesowało jak się robi piszczałki, fujarki małe i te bardzo długie oraz trombity. Pan Przemek był przygotowany na to. Dzieci dowiedziały się z jakiego drzewa najlepiej wykonać takie instrumenty i jakie narzędzia (wykonane przez kowala) są potrzebne do wydrążenia otworów. Okazało się, że jedna osoba może grać na kilku naraz fujarkach.

Dzieci miały okazję zatańczyć „po swojemu” do muzyki góralskiej, granej na dudach i gęślach.

Warsztaty zakończyły się tańcem korowodowym „KONIEM”, który obecnie bardzo często jest tańczony na imprezach o charakterze regionalnym.

…………………………………………………………………………………………………………..

SPOTKANIE  Z  PSZCZELARZEM.

 8 czerwca klasa III a miała spotkanie z pszczelarzem, z panem Grzegorzem Dziedzic. Okazało się, że to już czwarte pokolenie zajmuje się pszczelarstwem w ich rodzinie. Pan Grzegorz opowiadał, pokazywał z czego i z jakich części składa się ul, o rodzinie pszczół, jakie funkcje odgrywa podział w tej rodzinie na: królowe, robotnice i trutnie. Omówił i pokazał drogę narodzin pszczół i ile lat żyją. Dzieci dowiedziały się skąd nazwa miesiąca – czerwiec ( larwa  pszczół- to czerw i w tym miesiącu jest ich najwięcej). Dzieci mogły dotknąć pszczoły (oczywiście martwe) oraz po czym poznać królową,  robotnicę i trutnia. Następnie dowiedzieliśmy się o różnych produktach pszczelich, gatunkach miodów, w jaki sposób powstają  i w jaki sposób je człowiek od dawna wykorzystuje.

Było to bardzo interesujące spotkanie i lekcja nie tylko o owadach, ale również jak korzystać i chronić to, co jest tak blisko nas. Bardzo dziękujemy!

………………………………………………………………………………………………………….

WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

W dniach 8-11.6.2022 roku grupa uczennic z klas VIII wyjechała na wycieczkę do Trójmiasta. Uczennice wyruszyły z Bielska – Białej pociągiem Pendolino. Jeszcze tego samego dnia zwiedziły gdańską Starówkę (Długi Targ, Bazylika Mariacka, Dwór Artusa). Drugiego dnia pobytu nad morzem zwiedziły Sopot (molo, Monciak) oraz Gdynię (Skwer Kościuszki, Gdyńskie Akwarium, plaża i klify w Gdyni Orłowo). Trzeci dzień to nowe Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Oprócz zwiedzania znalazł się oczywiście czas na krótkie plażowanie 🙂 Do Bielska – Białej cała grupa również wróciła pociągiem ICE

Opracował Krzysztof Górowicz

……………………………………………………………………………………………………….

Konkurs na najpiękniejszy portret Królowej Elżbiety II

W czerwcu w naszej szkole z okazji 70-lecia panowania Królowej Elżbiety II został zorganizowany konkurs plastyczny. Celem konkursu było namalowanie portretu przedstawiającego królową brytyjską.

Spośród wszystkich prac wyłoniono następujących zwycięzców:

I miejsce: Olaf Nowak, klasa 1a

II miejsce: Piotr Tetłak, klasa 1a

III miejsce: Emilia Klimczak, klasa 1a

wyróżnienia: Zuzanna Kuźma, klasa 1a oraz Wiktoria Szafraniec, klasa 1a.

Gratulujemy!!!

Opracowały: E.Staszak, A.Homa

…………………………………………………………………………………………………..

Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom

W czasie trwania Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom uczennice klasy VIII a urozmaiciły czas spędzany przez dzieci w przedszkolu czytając książkę. Dzieci oddziałów przedszkolnych odwiedziły także Gminną Bibliotekę Publiczną w Bujakowie, gdzie zapoznały się z jej pomieszczeniem oraz zbiorami. Pani bibliotekarka w ciekawy sposób opowiedziała o pracy w bibliotece, a także przeczytała jedną z bajek. Podopieczni mogli również obejrzeć wystawę prac konkursowych „Rodzic i ja – nasza ulubiona książeczka”, wykonanych przez dzieci z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej w Bujakowie oraz ich rodziców. Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa oraz Gminna Biblioteka Publiczna w Bujakowie. W trakcie obchodów Tygodnia Czytania Dzieciom nie zapomnieliśmy także o uczniach klas I-III, którzy skorzystali z zaproszenia do szkolnej biblioteki, gdzie zostali zapoznani z treścią „Legend polskich”. Akcja czytania legend z pewnością będzie kontynuowana nadal.

nauczyciel biblioteki

………………………………………………………………………………………..

Wycieczka do Dream Parku w Ochabach

W dniu 10 czerwca klasy Ia , Ib i II udały się na wycieczkę do Dream Parku
w Ochabach. Park rozprzestrzenia się na 5 hektarach terenu, miejsce zostało stworzone po to, aby fantastycznie spędzić czas na świeżym powietrzu. Spacerując krętymi alejkami w otoczeniu zieleni nie tylko odpoczęliśmy, ale co najważniejsze skorzystaliśmy z mnóstwa atrakcji.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od Parku Miniatur , w którym mogliśmy przenieść się do różnych krajów na całym świecie i zapoznać się ze znanymi budowlami w nieco mniejszym wydaniu. Kolejną atrakcją, którą odwiedziliśmy był Dom do góry n­­ogami,
w którym można było poczuć mały zawrót głowy. Następnie przeszliśmy do Parku Dinozaurów , gdzie poznaliśmy prehistoryczne zwierzęta , potem udaliśmy się do Terrariów , gdzie zobaczyliśmy ciekawe okazy węży z rodziny dusicieli, a wśród nich: boa dusiciela oraz pytona, agamę brodatą, ropuchy azjatyckie, kraby tęczowe oraz największego gekona na świecie – TOKE. Wchodząc w Park Owadów ujrzeliśmy owady niewiarygodnych rozmiarów m.in. biedronkę, pchłę ludzką, jelonka rogacz, mrówkę , kleszcza bądź, pająka kątnika. Kolejnym miejscem , które odwiedziliśmy podczas wycieczki było MINI ZOO , gdzie mogliśmy nie tylko pooglądać  zwierzątka hodowlane – kozy, barany, alpaki , strusie Emu, wiewiórki Hudson, ale również  nakarmić
i pogłaskać poszczególne zwierzątka. Największą atrakcją podczas zwiedzania okazał się park linowy, gdzie zabawy nie było końca.

Po dużej dawce wiadomości udaliśmy się do wielkiej sali zabaw w której znajdowały się dmuchańce , różnokolorowe samochodziki i tysiące klocków. W dalszej kolejności wybraliśmy się do Labiryntu Luster, w którym znajdowały się setki niekończących się korytarzy i niezliczone ilości luster. Po wędrówce labiryntem poszliśmy na plac zabaw
z mnóstwem kolorowych zjeżdżalni, dziwnych przejść, huśtawek, ślizgów i pirackich burt. Kino 2D i 6D było naszą ostatnią atrakcją. W kinie 6D mogliśmy zobaczyć wciągający film wzbogacony efektami specjalnymi takimi jak efekt wiatru, bądź deszczu, podczas seansu mogliśmy poczuć się jak główni bohaterowi filmu. Na końcu naszej wycieczki dzieci udały się do sklepu z pamiątkami.

Pogoda , nie była do końca taka jak chcieliśmy niemniej jednak był to wyjątkowo aktywnie spędzony dzień . Pełen radości i zabawy , a uśmiech nie znikał z twarzy dzieci.

Opracowanie: Sylwia Wawak

no images were found

……………………………………………………………………………………………………….

Dzień na letniaka

Początek czerwca to oczywiście święto, na które czekają najmłodsi, czyli Dzień Dziecka. Świętujemy go na wiele sposobów. Organizowane są różne atrakcje, wycieczki  
w ciekawe miejsca, gry, zabawy i oczywiście prezenty dla dzieci.

W naszej szkole obchodzono ten dzień w różne sposoby. Klasy młodsze uczestniczyły
w warsztatach czekoladowych i wycieczce po najbliższej okolicy. Pozostali postanowili zaczarować pogodę, która tego dnia niespodziewanie się popsuła i ubrać się na letniaka. W naszej szkole zapachniało słońcem, plażą i zapanowała prawdziwie wakacyjna atmosfera.

Już nie możemy doczekać się końca roku i pięknej letniej pogody, która pomoże nam naładować baterie na kolejny rok szkolny.

Opracowała: Anna Homa

…………………………………………………………………………………………………………

ŚWIĘTO RODZINY-  WSZYSTKO  DLA  MAMY I TATY!

      26 maja to wielki dzień dla wszystkich MAM. W tym roku klasy III postanowiły połączyć ten dzień z DNIEM OJCA, który obchodzony jest 23 czerwca. Wszyscy bardzo ochoczo zabrali się do przygotowań, planów, niespodzianek i prezentów.

     Klasa III a przygotowywała się do tego dnia od dłuższego czasu, w ramach projektu „Moja rodzina”. Wcześniej uczniowie tworzyli drzewa genealogiczne i mapy mentalne na temat swoich rodzin, wspólnych zajęć, obchodów świąt. Ustaliliśmy, że szczególnym prezentem będzie spektakl przeznaczony właśnie dla mam i tatusiów. Dzieci długo pracowały nad teatrem pt.”Szewczyk Dratewka”, przygotowując się do ról, ale też obmyślając stroje, tworząc dekorację. 26 maja uczniowie kl. IIIa , z niewielką tremą zaprezentowali się licznej widowni. Po spektaklu zagrali dla rodziców kilka utworów na dzwonkach, a potem zaśpiewali „Walczyk dla mamy” i „Rap o rodzinie”. Następnie rodzice zostali zaproszeni do konkursu pt.”Jaka to rodzina?” oraz na wystawę portretów. Zwieńczeniem występu był wspólny taniec. Na koniec rodzice  udali się  na słodki poczęstunek, obdarowani  też zostali własnoręcznie wykonanymi upominkami. Rodzice byli bardzo wzruszeni, był to niezwykły dzień, podsumowujący okres trzyletniej pracy.

     Klasa III b, goszcząc panią Monikę i pana Mateusza z Akademii Twórczego  Rozwoju MAMUTEK, poznała historie i tradycje ozdób  z drewna osikowego.  Dzieci za pomocą osikowych, kolorowych wiórków wykonały piękne kwiaty- „KWIAT DLA MOJEJ MAMY”. Dla tatusiów wykonały medale – „TATA NA MEDAL”, wykorzystując różnego kształtu i kolorów makaron. Poza tym każdy wykonał  portret swojej mamy i swojego taty. Pracom towarzyszyło nie tylko wielkie zaangażowanie i  skupienie, ale także wielkie emocje i relacje o swoich rodzicach. Dzieci malowały swoich rodziców w ulubionych podkoszulkach, swetrach, kapeluszach, zwracały uwagę na piękne uśmiechy mam, ulubione kolory. Było bardzo wesoło. Portrety wykorzystano do udekorowania sali. Dzieci przygotowały również część artystyczną. Zadaniem dzieci było nauczyć się swoich ról, piosenek i wierszy w tajemnicy przed rodzicami- wszyscy spisali się na medal! Dodatkowo przygotowali niespodziankę- wspólny taniec „Belgijkę”. Po licznych próbach w końcu nadszedł wielki, rodzinny dzień. Wszyscy byli podekscytowani.  Podczas występów rodzice byli bardzo wzruszeni ( nie obyło się bez łez),  wraz z dziećmi bawili się wspaniale, zwłaszcza podczas tańczenia „Belgijki”. Okazało się, że rodzice nie znali kroków i układu tanecznego. Najpierw dzieci musiały rodziców nauczyć kroków (głośno licząc do czterech, skok, skok, przejście) i układu tanecznego. Potem już była tylko wspólna, wesoła zabawa. Aby trochę ochłonąć, rodzice zostali zaproszeni na wspólny słodki poczęstunek. Na koniec odbył się konkurs „Kto siebie rozpozna?”. Rodzice szukali swoich portretów. Było bardzo wesoło, wzruszająco i z wielkimi podziękowaniami od rodziców dla dzieci. To był naprawdę wspaniały, radosny dzień !!!

……………………………………………………………………………………

DWUDNIOWA WYCIECZKA W PIENINY

                        W dniach 3-4 czerwca klasa VIII a  spędziła dwa urocze dni w Pieninach. Celem wycieczki było poznanie pasma górskiego w łańcuchu Karpat, poszerzenie umiejętności obserwacji oraz  kształtowanie pozytywnego stosunku do innych osób, świata zwierząt, pracy ludzi gór, rozwijanie samodyscypliny, integracja zespołu klasowego.
Nasza przygoda rozpoczęła się od spaceru po uroczej Szczawnicy i pijalni wód mineralnych, gdzie można było popróbować wody z różnych źródeł. Potem przeszliśmy Wąwozem Homole do tarasu  widokowego  oraz degustowaliśmy tam wyroby regionalne. W drodze powrotnej zwiedziliśmy cerkiew w Jaworkach z odnowionym ikonostasem oraz obejrzeliśmy wystawę w Muzeum Przyrodniczym w Krościenku poświęconą geologii skał, pienińskiej faunie, florze jak  również historii osadnictwa w tym regionie.

Dzień zakończył się przejazdem do miejsca noclegowego. D.W. ”Kinga” w  Kacwinie-Niedzicy położony jest w niezwykłym zakątku z malowniczym widokiem na Tatry. Atrakcją wieczoru było spotkanie przy ognisku połączone z pieczeniem kiełbasek i dobrą zabawą. 

Następnego dnia pojechaliśmy podziwiać przełom Białki, Jaskinię Obłazową, gdzie znaleziono bumerang z kości mamuta, liczne groty, ścianki wspinaczkowe.

Kolejnymi punktami naszej wycieczki były: zamek w Niedzicy, zwiedzanie korony zapory oraz ruin  zamku w Czorsztynie. Przerażającym momentem okazało się spotkanie na trasie żmii zygzakowatej, która została uwieczniona przez uczestników wycieczki.

W drodze do domu nie mogło zabraknąć postoju w  Restauracji Pod Złotymi Łukami.

Pogoda dopisała, humory również, dlatego tę dwudniową wycieczkę zaliczamy do bardzo udanych.

Opracowała: Helena Sowińska – Wawak

…………………………………………………………………………………………………………………..

KONKURS –  „Moja Ojczyzna – Polszczyzna!”

  Zakończył się dwuetapowy konkurs dla uczniów klas IV-VI pt. „Moja Ojczyzna – Polszczyzna!”.     Jego celem było popularyzowanie poprawnych form i norm polszczyzny,  doskonalenie praktycznych umiejętności językowych oraz upowszechnianie wysokiej świadomości i kultury języka polskiego. Pierwszy etap konkursu polegał na rozwiązaniu testu z poprawności językowej  i wyłonił uczestników zakwalifikowanych do finału. Tym razem uczniowie wykazali się umiejętnością redagowaniem utworów o naszej ojczyźnie.

Komisja konkursowa dokonała oceny prac i wyłoniła zwycięzców. Najlepiej wypadli uczniowie  z czwartej klasy, zajmując miejsca na podium. Tytuł Mistrza Polszczyzny został przyznany Krystianowi K.; tytuły wicemistrzów trafiły do Wiktorii H. oraz  Angeliny K.

Serdecznie dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu, a autorom nagrodzonych prac gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

 nauczyciel biblioteki, nauczyciele języka polskiego

…………………………………………………………………………………………..

Czekolada – czyli to, co dzieci lubią najbardziej

    Dzień Dziecka to jedno z najprzyjemniejszych świąt w roku. Święto wszystkich dzieci na całym świecie. Ten dzień w szkole również upłynął w wyjątkowej atmosferze. Pierwszego czerwca uczniowie klasy I A i I B uczestniczyli w niezapomnianych warsztatach czekoladowych. Nie dość, że mogli się najeść do syta czekoladowych specjałów, to sami mogli sobie zrobić tabliczkę czekolady. Mogli ją dowolnie dekorować
i tworzyć fantazyjne wzorki z orzechów oraz z suszonych i kandyzowanych owoców.

Warsztaty przeprowadzili animatorzy z Akademii Twórczego Rozwoju „Mamutek”. Na początku zajęć  prowadząca zapoznała dzieci z historią „Od ziarna kakaowca do tabliczki czekolady”. Dzieci z zainteresowaniem śledziły poszczególne etapy, wspomagane zdjęciami i ciekawą prelekcją animatora. Miały możliwość zobaczyć, dotknąć i powąchać autentyczne ziarna kakaowca. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w rozmowie o podróży ziaren kakao z Ameryki Południowej i Afryki do Europy.

Przed przystąpieniem do warsztatów dzieci otrzymały jednorazowe fartuszki i czepki prawdziwych cukierników. Po wykonaniu czekolad dzieci mogły dodatkowo przeżywać słodką przygodę poprzez degustację czekoladowych lizaków oraz chrupek i biszkoptów topionych w czekoladowej fontannie.

Zwabiony miłymi zapachami i wesołą atmosferą, w klasie I A  pojawił się niespodziewany gość….ksiądz Wojciech. Z zapałem wziął udział w warsztatach i zrobił sobie własną czekoladę.

Samodzielne tworzenie słodkości sprawiło dzieciom wielką frajdę.

no images were found

Opracowanie: Renata Matusik i Sylwia Wawak

……………………………………………………………………………………………………..

Wycieczka na Wołek

Niesprzyjająca poranna pogoda w środę 1 czerwca nie zniechęciła dzieci z klasy II i ich rodziców, aby Dzień Dziecka spędzić w plenerze. Celem zaplanowanej wycieczki był pobliski Wołek, a tam rozpalenie ogniska i wspólne pieczenie kiełbasek i ulubionych przez dzieci pianek. Piesza wędrówka, choć w deszczu, przyniosła dzieciom dużo frajdy,
a rodzice , którzy chronili się przed deszczem również cieszyli się wspólnym wyjściem. Podczas rozpalania ogniska niespodziewanie deszcz przestał padać i na niebie zaświeciło słońce.

Dzieci pełne energii, szczęśliwe biegały po pobliskim lesie, a rodzice cieszyli się wzajemną obecnością, poznawali się, prowadząc  swobodne rozmowy.

Dzieci w tym dniu dostały również upominki od rodziców, ale największym
i najpiękniejszym prezentem dla nich  był wspólnie spędzony czas.

no images were found

Opracowała: Renata Grubka

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Świece żelowe – prezenty dla Mamy i Taty

   Niebawem świętować będziemy Dzień Mamy, a trochę później, bo w czerwcu Dzień Taty. Są to dni niezwykle piękne i wyjątkowe. Każdy sam doskonale wie, ile zawdzięczamy swoim rodzicom. Dlatego dzieci z klasy I A, I B i II chcą podziękować za trud jaki wkładają rodzice w ich wychowanie, za bezgraniczną miłość, a przede wszystkim za to, że są obok, pomimo różnych trudności i przeciwności losu. Dzieci postarają się uczcić te święta jak najlepiej poprzez czułe życzenia, dobre uczynki i prezent od serca.

  17 i 18 maja w czasie warsztatów artystycznych prowadzonych przez animatorów
z Akademii Twórczego Rozwoju „Mamutek” dzieci samodzielnie wykonały prezenty dla swoich rodziców – zapachowe świece żelowe.  Do dyspozycji uczniowie mieli kolorowy piasek oraz różne dodatki: małe muszelki, suszone owoce, ziarenka kawy, rozgwiazdy czy kolorowe kamyki. W szklanym naczyniu każdy mógł zaprojektować wygląd swojej świecy według własnego pomysłu. Następnie animatorzy zalewali tak przygotowane kompozycje gorącym, kolorowym i pachnącym żelem. Każda świeca była efektownie zapakowana w ozdobną folię.

  Święto Mamy i Taty to szczególna okazja by podziękować rodzicom za ich miłość, troskę i obdarować czymś pięknym.

no images were found

Opracowanie: R. Matusik i R. Grubka

………………………………………………………………………………………………………..

Rajd pieszy.

         18 maja 2022 uczniowie klas siódmych wzięli udział w wiosennym rajdzie Człapu-Człap zorganizowanym przez Towarzystwo Miłośników Ziemi Bielsko-Żywieckiej. Na mecie rajdu zameldowały się dwie drużyny z naszej szkoły – „Przebiśniegi” i „Dobre Ziółka”.  Miło nam poinformować, że drużyna „ Dobre Zióka” zajęła I miejsce w kategorii za najlepiej wykonaną piosenkę, a drużyna „Przebiśniegi” zajęła 2 miejsce za ogólne wrażenie.

         Pogoda i humory dopisały nam na całej trasie rajdu. Podczas spaceru dzieci mogły nadrobić towarzyskie zaległości, swobodnie porozmawiać, a przy okazji podziwiać przyrodę i piękne widoki.  

Opracowały: E.Staszak i M.Haluch.

………………………………………………………………………………………………

INFORMACJA DYŻUR WAKACYJNY

Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie informuje, że zapisy na dyżur wakacyjny w przedszkolu będą odbywały się w następujących terminach:

  • od dnia 23 maja 2022r. do 27 maja 2022r. dla dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej z oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie,
  • od dnia 30 maja 2022r. do 3 czerwca 2022r. dla dzieci z pozostałych przedszkoli
    z terenu Gminy Porąbka.

Na dyżur wakacyjny mogą zostać przyjęte dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 uczęszczają do przedszkoli na terenie Gminy Porąbka, a których oboje rodziców pracuje w czasie trwania dyżuru.

Dyżur wakacyjny będzie trwał od 1 lipca 2022r. do 29 lipca 2022r.

            Rodzice przed złożeniem karty zgłoszenia zobowiązani są do szczegółowego zapoznania się z Regulaminem dyżuru wakacyjnego w oddziałach przedszkolnych
w Szkole Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie, który będzie obowiązywać w okresie dyżuru wakacyjnego oraz z procedurą zapewnienia bezpieczeństwa oraz organizacji i funkcjonowania oddziałów przedszkolnych w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem  COVID-19.

Informację o przyjęciu bądź nie przyjęciu dziecka na dyżur wakacyjny można uzyskać od dnia  7 czerwca 2022r. osobiście w kancelarii przedszkola.

Regulamin wraz z załącznikami dostępny jest u wychowawców przedszkola lub pod linkiem: zsbujakow.pl

O przyjęciu na dyżur decyduje kolejność zgłoszeń.

………………………………………………………………………………….

Spotkanie autorskie

               W ramach Tygodnia Bibliotek zorganizowane zostało w naszej szkole spotkanie autorskie z panem Waldemarem Cichoniem, autorem lektury dla klas młodszych „Cukierku, Ty łobuzie!”. Spotkanie odbyło się online. Wzięli w  nim udział uczniowie kl. I-III oraz grupy przedszkolne. Pisarz zaprezentował dzieciom serię książek o kocie Cukierku, opowiedział o przyczynie ich powstania i procesie tworzenia. Ciekawostką okazał się fakt, że bohaterowie przedstawieni w  książkach są realnie występującymi postaciami. Mieliśmy okazję zobaczyć koty: Cukierka i Tradycję.  Autor odpowiedział także na pytania przygotowane wcześniej przez uczniów. Każde dziecko miało możliwość zakupienia książki z autografem pisarza i imienną dedykacją od autora.

E. Madejczyk

…………………………………………………………………………………………………………….

Wizyta w szkolnej bibliotece

       Z okazji Dnia Książki oraz Tygodnia Bibliotek najmłodsi podopieczni przedszkola oraz uczniowie klas pierwszych odwiedzili szkolną bibliotekę. Dzieci zostały zapoznane 
z pomieszczeniem biblioteki oraz jej zbiorami. Wychowankowie dowiedzieli się jakie zasady zachowania panują w bibliotece oraz zapoznali się z Regulaminem udostępniania materiałów bibliotecznych. Poznali na czym polega praca bibliotekarza.

E. Madejczyk

…………………………………………………………………………………………………..

WARSZTATY O DZIKICH OWADACH ZAPYLAJĄCYCH

Uczniowie z klasy IV, V i VI zostali zaproszeni do udziału w ciekawych warsztatach prowadzonych przez pszczelarzy, miłośników owadów zapylających  i przyrody oraz opiekunów pasieki edukacyjnej Gminy Porąbka –  państwa Słotwińskich. W czasie zajęć podopieczni dowiedzieli się nie tylko różnych ciekawostek o życiu owadów zapylających, ale także  jak ogromną rolę w naszym życiu one odgrywają, dlaczego dzikich owadów jest coraz mniej i co można zrobić, żeby im pomóc. Po zakończeniu części teoretycznej nastąpiła część praktyczna. Z pomocą prowadzących uczniowie uzupełniali domki w wiacie edukacyjnej o trzcinowe rurki, w których owady założą gniazda. Każde dziecko wysiało również nasiona kwiatów, które w przyszłości będą stanowiły pokarm dla owadów.

Przekazana podczas zajęć wiedza uświadomiła uczniom, jak wiele zależy od małych owadów i na pewno te drobne żyjątka „urosły” w ich oczach. Owady zapylające należy szanować i  chronić, ponieważ mają ogromny wpływ na nasze życie.

Teresa Janosz

…………………………………………………………………………………………………………………….

Wycieczka do Beskidzkiego Centrum Nauki „Naukotechnika”  w Świnnej koło Żywca

Dnia 11 maja 2022 r. klasy IV i V wybrały się do Beskidzkiego Centrum Nauki w Świnnej.

„Naukotechnika” to interaktywna wystawa naukowa, której celem jest nauka poprzez zabawę. Na sali znajdywały się stanowiska, na których dzieci mogły samodzielnie wykonywać różne doświadczenia fizyczne. Po zabawie, dzieci wzięli udział w pokazie „Ciekły azot”, który przybliżył magię i tajemnice niskich temperatur. Przeprowadzone doświadczenia wyglądały bardzo efektownie – było dużo „dymu”, wybuchów. Na koniec uczniowie wzięli udział w warsztatach geologicznych – poznawali i rozróżniali skały i minerały występujące na naszej planecie. Wycieczka dostarczyła dzieciom przede wszystkim wiedzy z fizyki i geografii oraz mnóstwo pozytywnych i niezapomnianych emocji.

no images were found

Opracowały:E.Staszak, T.Janosz, K.Bogunia

………………………………………………………………………………………………………………………….

Wizyta młodzieży z gminy Porąbka w Sejmie

26.04 grupa młodzieży ze szkół z terenu Gminy Porąbka  gościła w Warszawie na zaproszenie Małgorzaty Pępek – Poseł na Sejm RP. Wizyta była nagrodą dla uczniów, którzy uczestniczyli  w Konkursie Wiedzy o Sejmie. Dzięki Pani Poseł zostaliśmy bardzo miło przyjęci i mieliśmy okazję dowiedzieć się wielu ciekawych informacji na temat tej ważnej instytucji państwowej. Pani Pępek chętnie dzieliła się z nami swoimi uwagami
i spostrzeżeniami dotyczącymi jej kariery politycznej. Zobaczyliśmy wszystkie najważniejsze pomieszczenia sejmowe, ale też spotkaliśmy innych posłów zmierzających na obrady.

Po wizycie w Sejmie wybraliśmy się na spacer do Łazienek Królewskich. Przez chwilę zrelaksowaliśmy się wśród zieleni, z dala od zgiełku tętniącej życiem Warszawy. Podziwialiśmy piękną zabudowę parku i pomniki ludzi zasłużonych dla naszej kultury
i polityki.

Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tej wycieczce i zobaczyć tak ważne dla wszystkich Polaków miejsce – naszą stolicę i Sejm RP, gdzie podejmowane są tak istotne dla naszego kraju decyzje.

Opracowała: Anna Homa

………………………………………………………………………………………………………

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w warsztatach ekologicznych i za aktywny udział otrzymali stosowny certyfikat. Dziękujemy Organizatorom i gratulujemy uczniom.

………………………………………………………………………………………………………………………

WIOSENNY TEATRZYK EKOLOGICZNY

Klasa II w ramach zajęć związanych z ekologią  przygotowała w swojej sali  krótką inscenizacje pt. „ Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny”. Zaprosili na to przedstawienie klasy I i III. Uczniowie z okazji zbliżającego się Dnia Ziemi chciały zwrócić szczególną uwagę na ochronę środowiska. Przygotowali transparenty wzywające do dbania o naszą Planetę Ziemie, a w piosence wyśpiewali : że choć mało mają lat , KOCHAJĄ TAK BARDZO ŚWIAT i JEŻELI CHCĄ ABY BYŁ PIĘKNY TO MUSZĄ O NIEGO DBAĆ.

Uczniowie samodzielnie przygotowali również rekwizyty i stroje z związane z przyrodą.

no images were found

Opracowała: Renata Grubka

…………………………………………………………………………………………………………………..

Językowo uzdolnieni

Uczniowie naszej szkoły po raz kolejny spróbowali swoich sił i sprawdzili swoją wiedzę z języka angielskiego, przystępując do XIII edycji Konkursu Języka Angielskiego dla Szkół Podstawowych. Konkurs ten jest organizowany corocznie przez III Liceum Ogólnokształcące im. S. Żeromskiego w Bielsku – Białej. W tym roku składał się on
z dwóch etapów, a przystąpiło do niego łącznie aż 536 uczniów z ponad 30 szkół podstawowych  w regionie. Do etapu finałowego awansowało 3 uczniów naszej szkoły
i z powodzeniem poradzili sobie z ogromną konkurencją i bardzo wymagającym testem, sprawdzającym znajomość struktur leksykalno – gramatycznych, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, a także podstawowe zagadnienia obejmujące kulturę krajów anglojęzycznych.

Miło nam poinformować, że Anna Kaspera z kl. 8a została laureatem konkursu, 
a Jakub Herma z kl. 7a i Abigail Kaspera (kl. 6) – finalistami. W trakcie uroczystej gali, uczniowie otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe z rąk dyrektora szkoły organizującej konkurs.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Opracowała: Anna Homa

………………………………………………………………………………………………………………..

Podsumowanie wyników konkursu wielkanocnego

         Święta Wielkiej Nocy, czyli czas nadziei i radości, a także chwil spędzonych  
z rodziną, dają nam odrobinę wytchnienia od codzienności. Korzystając z tej okazji Samorząd Uczniowski zaproponował uczniom konkurs na wykonanie zajączka wielkanocnego dowolną techniką. Otrzymaliśmy zdjęcia różnorodnych prac konkursowych. Pomysłowość i wyobraźnia naszych uczniów są ogromne, stąd było nam bardzo trudno podjąć decyzję  o przyznaniu miejsc. Po głębokim namyśle i analizie nagrodzono następujących uczniów:

I miejsce: Kacper Majdoń – kl. 2

II miejsce: Justyna Bies – kl. 7b i Krystian Bies – kl. 3a

III miejsce: Wiktoria Szafraniec – kl. 1a i Adam Romik – kl. 3b

Wyróżnienia: Wiktoria Homel, Nikola Marek, Piotr Tetłak, Patryk Matlak, Milena Sternal, Dawid Staruń

Dziękujemy wszystkim za udział w zabawie.

Samorząd Szkolny z opiekunami.

Opracowała: Anna Homa

……………………………………………………………………………………………………………………

WIZYTA W MUZEUM w KĘTACH

I WARSZTATY WIELKANOCNE

12 kwietnia klasy Ia ,Ib i II pojechały do muzeum im.  Aleksandra Kłosińskiego do Kęt. Muzeum to gromadzi, przechowuje, konserwuje,  udostępnia i upowszechnia dobra kultury w zakresie historii, etnografii, sztuki, techniki . Gromadzi świadectwa przeszłości z Kęt i okolicy. Uczniowie z wielkim zaciekawieniem słuchali i oglądali zasoby zgromadzone w tym muzeum. Dzieci zostały zabrane w podróż, gdzie mogły poznać życie codzienne mieszkańców okolic Kęt.

Drugim etapem tej wycieczki do tego miejsca były warsztaty wielkanocne. Uczniowie uczestniczyli w krótkiej prelekcji na temat zwyczajów wielkanocnych, a w szczególności sposobach ozdabiania jajek. Mogli na własne oczy zobaczyć pięknie ozdobione , różnymi technikami, pisanki  Dzieci  również  ozdabiały kolorowymi materiałami  przyniesione przez siebie jajka. Każdy uczestnik dostał również jajo ozdobione rozgrzanym woskiem i zabarwione na kolorowo. Była to bardzo ciekawa i pouczająca wycieczka dla wszystkich.

no images were found

opracowała: Renata Grubka

………………………………………………………………………………………………………………

Akcja „Życzenia na święta”

            Po raz kolejny uczniowie ze Szkolnego Koła Wolontariatu w okresie przedświątecznym uczestniczyli w akcji „Życzenia na święta”. Odwiedzili osoby starsze, samotne oraz emerytowanych nauczycieli mieszkających w Bujakowie. Zostawili im  własnoręcznie przygotowane kartki z życzeniami oraz ozdoby świąteczne. Dla kolejnych roczników wolontariuszy jest to już zwyczaj, który nie ustał nawet w czasie trwania pandemii i zawsze zostawia miłe wspomnienia.

Opiekunka SKW

……………………………………………………………………………………………………………

Wielkanoc tuż, tuż…

            Nawiązując do zbliżającej się Wielkanocy – najradośniejszych, najbardziej wiosennych i kwitnących świąt, Samorząd Szkolny zachęca do udziału
w konkursie plastycznym. Wiele jest symboli, które w ludowych zwyczajach wiążą się z okresem poprzedzającym Święta Zmartwychwstania Pańskiego. Jednym z nich jest zajączek wielkanocny.

            Nasz konkurs polega na wykonaniu tej ozdoby dowolną techniką. Różnorodność materiałów i technik świadczyć będzie o Waszej ogromnej fantazji i pomysłowości.

 Warto podtrzymywać tę piękną tradycję własnoręcznego wykonywania ozdób świątecznych i w związku z tym gorąco zachęcamy do udziału w naszej propozycji.

Zdjęcie wykonanej ozdoby prosimy przesłać przez Mobidziennik do pani Ani Homa lub Elżbiety Staszak do wtorku 19.04.22r.

Samorząd Szkolny z opiekunami.

………………………………………………………………………………………………

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

„Niektórzy ludzie z autyzmem wiodą życie w ciszy, zamknięci w sobie, inni szaleją, bo rzeczywistość ich przytłacza. Niektórzy z nich nigdy nie nauczą się poprawnie dziękować. Są jednak tacy, którym ten zwrot tak lekko przechodzi przez usta, że sprawiają wrażenie, jakby rozumieli, co im się właśnie wymsknęło. Niektórzy ludzie z autyzmem chętnie się śmieją i dużo gadają, inni są raczej rzeczowi i małomówni. Niektórzy ludzie z autyzmem rozpaczają z powodu przygnębiających myśli, inni zasiedlają słoneczną stronę życia. Życie w autyzmie jest kiepskim przygotowaniem do życia w świecie bez autyzmu. Uprzejmość zastawiła wiele pułapek, w które można wpaść. Ludzie z autyzmem żadnej nie ominą; są w tym mistrzami.”
(Axel Brauns, Barwne cienie i nietoperze. Życie w autystycznym świecie.)

            We poniedziałek 4 kwietnia 2022 r.  obchodziliśmy kolejny Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

Aby przybliżyć uczniom zachowanie i sposób patrzenia na świat osób z autyzmem, opiekunowie samorządu przygotowali plakaty tematyczne przedstawiające tematykę dotyczącą autyzmu połączoną z informacjami o  znanych osobach ze spektrum autyzmu.

Tego dnia większość uczniów i nauczycieli – na znak solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem – przyszło do szkoły z niebieskim elementem garderoby. Tym samym podkreślili, że pamiętają jak ważna jest akceptacja różnorodności i odmienności rozwojowej.

no images were found

Opracowała Elżbieta Staszak i Anna Homa

…………………………………………………………………………………………..

DZIEŃ PIŻAMY I BAMBOSZA

1 kwietnia 2022 r. koniec tygodnia uczniowie naszej szkoły spędzili w niecodziennej, przemiłej atmosferze.

Powód tej radości, zadowolenia i uśmiechu na twarzach to zorganizowany przez Samorząd Uczniowski DZIEŃ PIŻAMY I BAMBOSZA

Tego dnia większość uczniów, tych najmłodszych i tych starszych, pojawiła się w szkole w piżamach. Na szkolnych korytarzach można było spotkać uczniów w kombinezonach piżamowych – były tygrysy, misie, żabki i inne postacie z krainy bajek. Inni wskoczyli w swoje mięciutkie kapcie  i cieplutkie szlafroczki. Wśród uczniów na szkolnych ławkach można było spotkać ulubione podusie, koce i przytulanki.

Dzień ten sprawił wiele radości uczniom naszej szkoły.

no images were found

Opracowała Elżbieta Staszak i Anna Homa.

…………………………………………………………………………………………………..

2 KWIETNIA – ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

         Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie. Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym, który dotyczy tysięcy dzieci w całej Polsce. Osoby
z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ich około 400 tysięcy.

         Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, ma na celu propagowanie wiedzy na temat tego zjawiska. W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu realizowane są liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. Jedną z nich jest „Polska na Niebiesko”.

         W dniu 4 kwietnia przyłączmy się do akcji, okażmy solidarność z osobami ze spektrum autyzmu oraz wykażmy wsparcie dla ich rodzin! Zaświećmy zatem wszyscy na niebiesko! Tego dnia prosimy o włożenie  ubrania w kolorze niebieskim.

Nie bądź zielony w temacie autyzmu – 4 kwietnia bądź niebieski!

Samorząd Szkolny z opiekunami.

…………………………………………………………………………………………………………….

Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole

czyli lekcje inne niż wszystkie

Opis: Pierwszy dzień wiosny. Rozpoczęła się wiosna meteorologiczna. Kiedy jest  pierwszy dzień wiosny astronomicznej i kalendarzowej - TVN Meteo

            Pierwszy Dzień Wiosny świętowaliśmy w tym roku na wiele różnych sposobów. Był to dzień wyjątkowy, ponieważ uczniowie nie musieli w tym dniu przynosić książek ani zeszytów, gdyż odbywały się zielone lekcje, inne niż zazwyczaj. Uczniowie założyli ubrania w kolorze zielonym, kojarzącym się z budzącą się naturą, ale również kolorowe skarpetki, nie da pary. Był to nasz wyraz solidarności z osobami z zespołem Downa.

Klasy młodsze wzięły udział w spacerach po najbliższej okolicy, poszukując oznak wiosny. W trakcie zajęć lekcyjnych wykonywali symboliczne portrety pani wiosny, eko Marzanny i wiosenne gaiki.

Pozostali uczniowie również wybrali się na spacery, m in. do Kamieniołomu w Kozach. Zorganizowano mini turnieje gier planszowych i zabawy sportowe. Na zajęciach języka polskiego uczniowie odkrywali swoje talenty literackie, tworząc wierszyki o wiośnie.

            Uczniowie zapamiętają ten dzień jako pełen atrakcji, przekonali się również, że można uczyć się bawiąc. W trakcie zajęć z uczniami nauczyciele starali się pokazać uczniom jak ważna jest w obecnych czasach kwestia ekologii oraz wsparcia osób, które może w jakiś sposób różnią się od nas, ale w gruncie rzeczy są takimi samymi ludźmi.

            Mamy nadzieję, że ten dzień, mimo, że tak wesoły i pełen atrakcji, sporo nas nauczył.

Opracowały: Anna Homa, Elżbieta Staszak

………………………………………………………………………………………………………….

Ciche czytanie w bibliotece szkolnej

          Wszyscy wiemy, że czytanie książek wpływa na wszechstronny rozwój  dzieci
i młodzieży. Między innymi wzbogaca zasób słownictwa, kształtuje umiejętność komunikacji, rozbudza wyobraźnię, dostarcza wiedzy, uczy myślenia, zwiększa wrażliwość, kształtuje empatię. Dzieci, które lubią czytać posiadają dużą wiedzę
o otaczającym ich świecie, są kreatywne, tolerancyjne. Aby rozwijać te umiejętności
w bibliotece szkolnej podjęliśmy działania, które mają  rozbudzać i rozwijać zainteresowania czytelnicze dzieci i młodzieży. Od września 2021r. prowadzimy akcję „Cichego czytania”. Wychowankowie w czasie przerw międzylekcyjnych, bądź po zakończeniu zajęć odwiedzają bibliotekę szkolną, by w ciszy i spokoju czytać wybraną przez siebie książkę. Dla osób, które poświęciły najwięcej czasu na ciche czytanie
w bibliotece, co miesiąc przewidziane są drobne upominki, a z końcem roku szkolnego zostanie wybrany najlepszy czytelnik szkoły.

Akcja cieszy się dużą popularnością wśród dzieci.

no images were found

E. Madejczyk

…………………………………………………………………………………………………………..

Podziękowanie

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Bujakowie, Samorząd Szkolny oraz Szkolne Koło Wolontariatu pragną złożyć podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji kiermaszu ciast oraz zbiórki darów na rzecz rodzin ukraińskich mieszkających na terenie naszej wsi i gminy.  

Jesteśmy niezwykle wdzięczni za ogromny odzew i zaangażowanie z Państwa strony. Cieszymy się, że wspólnie mogliśmy zorganizować te wydarzenia, którymi wspieramy naszych sąsiadów w trudnych chwilach.                   

Zebraną kwotę z kiermaszu ciast w wysokości 4 060,15 zł., przeznaczymy na zakup niezbędnych leków, środków higienicznych, pożywienia, odzieży, a także pomocy szkolnych.

  Składamy również podziękowania Ochotniczej Straży Pożarnej w Bujakowie  za współpracę przy transporcie darów.

………………………………………………………………………………………..

Dzień św. Patryka 

            Dzień Świętego Patryka, który obchodzimy 17 marca, nie jest jedynie świętem narodowym Irlandii, ale również jednym z najchętniej obchodzonych świąt na świecie. Organizowane są parady, imprezy, koncerty, a na cześć patrona Zielonej Wyspy wznoszone są toasty.

            W klasach młodszych zostały przeprowadzone okolicznościowe lekcje języka angielskiego. Uczniowie poszczególnych klas przyszli do szkoły ubrani na zielono, bo jest to symbol Irlandii, w strojach skrzatów i w charakterystycznych kapeluszach na głowach.

Dzieci poznały genezę święta, dowiedziały się kim był św. Patryk i poznały jego historię. Uczniowie mieli okazję zobaczyć symbole Irlandii, skosztować zielonych słodyczy
i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Dzieci obejrzały również prezentację, bajkę, wysłuchały piosenki   i dowiedziały się czym jest Riverdance.

            Nauczyciele języka angielskiego w ramach realizacji podstawy programowej, zaznajomili uczniów z obchodami święta. Rozmawialiśmy o podobieństwa i różnicach kulturowych między naszymi krajami, a także o tolerancji wobec innych kultur i tradycji.

            Zajęcia okazały się dla uczniów bardzo atrakcyjne, dzieci chętnie i aktywnie brały udział w zaproponowanych atrakcjach i wykonywały przygotowane zadania.

Zajęcia okolicznościowe są ciekawą formą nauki języka obcego i informowania uczniów  o kulturze i tradycjach krajów anglojęzycznych.

no images were found

Opracowały: Anna Homa i Elżbieta Staszak

……………………………………………………………………………………………………

OGŁOSZENIE

Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie ogłasza że

dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły ,będą przyjmowane na wolne miejsca
w wyniku postępowania rekrutacyjnego po złożeniu WNIOSKU do dyrektora szkoły
w dniach od 28.03.2022 r. do 15.04.2022r. w godzinach pracy sekretariatu tj. od 7.00 do 13.30.

Wymagane dokumenty do pobrania znajdują się na stronie internetowej www.zsbujakow.pl/rekrutacja do klasy pierwszej oraz w sekretariacie szkolnym.

Dyrektor Jolanta Bielecka-Szlagór

……………………………………………………………………………………………………………………

OGŁOSZENIE

Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie ogłasza zapisy uczniów do klasy pierwszej na rok szkolny 2022/2023

Wypełnione dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkolnym w terminie od 17.03.2022 r. do 25.03.2022r. w godzinach pracy sekretariatu tj. od 7:00 do 13:30.

Wymagane dokumenty do pobrania znajdują się na stronie internetowej www.zsbujakow.pl/rekrutacja do klasy pierwszej oraz w sekretariacie szkolnym.

Obowiązek zapisu do klas I mają rodzice dzieci 7 letnich urodzonych w 2015 roku.

Dyrektor Jolanta Bielecka-Szlagór

Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie informuje, że dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły , będą rekrutowane na wolne miejsca od 28.03.2022 do 15.04.2022.

……………………………………………………………………………………………………..

„Laboratoria Przyszłości” w Bujakowie cd.

            Nasza szkoła otrzymała całość zamówionego wyposażenia i sprzętu w ramach przystąpienia do rządowego programu Laboratoria Przyszłości realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Realizowany on będzie od nowego roku szkolnego 2022/23.

Celem programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Tym razem do szkoły dostarczone zostały: drukarka 3D wraz z pakietem edukacyjnym, robot edukacyjny Photon- moduł edukacja społeczno- emocjonalna, mikrofon kierunkowy, zestawy z mikrokontrolerami, zestawy filamentów do drukarki 3D.

Sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości uatrakcyjni zajęcia i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania na lekcjach techniki, informatyki, fizyki i innych przedmiotach przyrodniczych, na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej, kreatywnych,
a nawet przedmiotach humanistycznych. Będzie również wykorzystywany przez specjalistów np. psychologa i pedagoga szkolnego oraz w czasie różnych wydarzeń szkolnych.

Magdalena Haluch

………………………………………………………………………………………………………………………….

30 Finał WOŚP!

            Po raz kolejny (30)  nasza szkoła grała z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy.

 Ze względu na pandemię Covid-19 wolontariusze ze Szkolnego Koła Wolontariatu  nie zbierali pieniędzy w trakcyjny sposób, ale już drugi rok za pośrednictwem e-skarbonek czyli wirtualnych puszek dzięki, którym można było zbierać pieniądze online. Tegoroczne datki przeznaczone są dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci.  Dzięki gorącym sercom darczyńców nasi wolontariusze zebrali kwotę 5691,00zł. Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i ofiarność.

Opiekunka Szkolnego Koła Wolontariatu

…………………………………………………………………………………………………..

Dzień Szalonej Fryzury

czyli Dzień Kobiet w naszej szkole

Każdego roku początek marca kojarzy nam się ze świętem wszystkich pań i aby kontynuować tę piękną tradycję, my również obchodziliśmy Dzień Kobiet. Motywem przewodnim zabawy była szalona fryzura. Zarówno dziewczynki, jak i chłopcy, wzięli udział w naszej akcji. Pojawiły się nietypowe, misterne upięcia, kolory, ale również ozdoby  i dekoracje głów. Przedstawiciele Samorządu przyznali nagrody
w poszczególnych klasach, były to okolicznościowe bony zwalniające z odpowiedzi ustnej, przyznające dodatkowy punkt na kartkówce lub zapewniające wskazówkę nauczyciela w trakcie sprawdzianu. Dodatkowo, dziewczynki, które włożyły najwięcej wysiłku w przygotowanie swojej stylizacji, otrzymały Certyfikaty Super Dziewczynki
i drobne podarunki.

Oto nasze Super Dziewczyny:

Anna Jurowska (kl. 1a), Julia Kotrys (kl. 2), Natalia Kaczmarczyk (kl. 6),

Justyna Bies (kl. 7b) i Daria Wolny (kl. 8b)

            Dzień Kobiet w naszej szkole był również Dniem Koloru Różowego i ubrania
w tym właśnie kolorze założyli nasi uczniowie.

Panowie i chłopcy z naszej szkoły nie zapomnieli o tym miłym święcie, były życzenia, miłe słowa, kwiaty i drobne podarunki, które wprawiły nas w radosny nastrój.

            Dziękujemy wszystkim Panom za umilenie nam tej wyjątkowej chwili.

no images were found

Opracowała: Anna Homa

………………………………………………………………………………………………

#Solidarni z Ukrainą

W naszej szkole dzień 2 marca był Dniem Solidarności z Ukrainą, narodem, który 24 lutego 2022roku został zaatakowany przez Rosję.  Od tamtej chwili nasi sąsiedzi nie poddają się i bohatersko bronią swoich ziem. To okrutne wydarzenie okazało się również ważnym egzamin z człowieczeństwa i miłości bliźniego dla całego świata. Dzień ten rozpoczął olbrzymią falę wsparcia dla niepodległego narodu, który musi bronić swojej suwerenności.

Społeczność szkolna wzięła udział w montażu słowno – muzycznym. W trakcie spotkania manifestowaliśmy solidarność z mieszkańcami Ukrainy, sprzeciwialiśmy się wojnie i innym konfliktom zbrojnym  i wspólnie wołaliśmy
o pokój.

Uczniowie przygotowali laurki z poparciem dla Ukrainy, a także hasła dodające otuchy i podtrzymujące na duchu okupowany naród. W ten sposób włączyliśmy się również w działania w ramach projektu „Calling for Peace – Wołanie o Pokój” zorganizowanego przez ambasadorów programu eTwinning z Polski i Europy. Zachęcają oni do tworzenia i publikowania  w sieci łańcuchów serc, listów, wierszy o przyjaźni, a także pocztówek, prac plastycznych i gołębi pokoju dla dzieci z Ukrainy. To nasz wspólny manifest dla Pokoju na Świecie, a w obecnych czasach szczególnie dla Ukrainy. Link do wspólnej kolekcji zostanie przekazany nauczycielom i ambasadorom eTwinning z Ukrainy, a oni z kolei podzielą się ze swoimi uczniami.

Dziękujemy Wszystkim za właściwą postawę. Ufamy, że te dowody solidarności nie będą chwilowe ale będą okazywane tak długo, jak to będzie konieczne.

„Światu potrzeba więcej miłości

Trochę bliskości i zrozumienia

Zwykłej empatii, poczucia jedności

By zło się w dobro zaczęło zmieniać.”

K. J. Drozd

no images were found

Opracowali: Anna Homa i Krzysztof Górowicz

……………………………………………………………………………………………………………..

Podsumowanie akcji z okazji

Dnia Bezpiecznego Internetu

         Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni jest bardzo ważnym aspektem, zwłaszcza w dobie pracy i nauki zdalnej. Należy pamiętać o przestrzeganiu wielu zasad w trakcie korzystania      z zasobów internetowych, aby nie stać się ofiarą cybeprzemocy.

W związku z obchodzonym każdego roku Dniem Bezpiecznego Internetu, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego przygotowali plakaty, które prezentują wskazówki i porady dotyczącego bezpieczeństwa w sieci. Warto wziąć pod uwagę zawarte w ich instrukcje  i pamiętać o nich każdego dnia, zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym, grając w gry, robiąc zakupy czy rozmawiając z innymi online.

            Samorząd Uczniowski ogłosił również konkurs na plakat o stronie internetowej, z której bezpiecznie korzystam. Nagrody otrzymują: Dobrawa Walkowicz (kl. 5), Julia Oślak (kl. 7a) i Martyna Kołek (kl. 8b).

Gratulujemy!

Działajmy razem i bądźmy bezpieczni w sieci!

Opracowała: Anna Homa

………………………………………………………………………………………………………….

Dzień Kobiet w naszej szkole

W najbliższy wtorek (08.03), świętować będziemy Międzynarodowy Dzień Kobiet. Z tej okazji Samorząd Szkolny zachęca do udziału w zabawie. Szczegóły na plakacie:

Oczywiście czekają nagrody 🙂

Do zabawy zapraszamy również chłopaków, na pewno będzie zabawnie 🙂

Proponujemy, aby wtorek był różowym dniem, więc zakładamy ubrania i dodatki w tym właśnie kolorze.

Wszystkim Paniom już dziś składamy serdeczne życzenia i zachęcamy do wspólnej zabawy.

Samorząd Szkolny z opiekunami .

…………………………………………………………………………………………………………………….

Plan lekcji aktualny od 28.02.2022 roku.

……………………………………………………………………………………………………………………….

Święto zakochanych w wersji zdalnej

            Walentynki, czyli Święto Zakochanych, to dzień oczekiwany z niecierpliwością przez wiele osób pragnących sobie w szczególny sposób okazać uczucia. Niezależnie od wieku, ludzie są w tym dniu pełni pozytywnych emocji i chcą się nimi dzielić
z bliskimi sobie osobami. W naszej szkole również nie zapominamy o propagowaniu sympatycznych zachowań i zachęcaniu do budowania przyjacielskich relacji. Z uwagi na nauczanie zdalne, tradycyjną pocztę walentynkową zastąpił w tym roku szkolnym walentynkowy padlet. Uczniowie wszystkich klas, nawet najmłodszych, umieszczali tam swoje pozdrowienia i życzenia, niektóre anonimowo, ale niektórzy wykorzystali tą sytuację, aby otwarcie powiedzieć przyjaciołom o swojej sympatii. Padlet cieszył się dużym zainteresowaniem i stał się ciekawą alternatywą dla tradycyjnej kartki walentynkowej.

            Z okazji Walentynek Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na wykonanie serca dowolną techniką. Kreatywność uczniów po raz kolejny przerosła nasze oczekiwania. Zalała nas prawdziwa fala przeróżnych serc. Pokazaliście, że możliwe jest przygotowanie jedzenia w kształcie serca, możemy ułożyć je z różnych materiałów, wyciąć lub namalować.

Niezwykle ciężko było nam podjąć decyzję o przyznaniu miejsc i nagrodzeniu tych pięknych prac.

I miejsce – Krystian Bies – kl. 3a, Zuzanna Kuźma kl. 1a

II miejsce – Julia Kotrys – kl. 2, Artur Nycz – kl. 5, Dawid Staruń – kl. 5

III miejsce – Anna Jurowska – kl. 1a, Kacper Majdoń – kl. 2, Nastia Wandor – kl. 1a

Wyróżnienie – Piotr Tetłak – kl. 1a, Piotr Wójcik – kl. 3a, Patryk Matłak – kl. 1b

Specjalne wyróżnienie: Wiktor Rozner – kl. 5, Justyna Bies – kl. 7b, Maja Pustelnik – kl. 3a

Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim za udział w naszej zabawie i konkursie walentynkowym.

Opracowała:

Anna Homa

……………………………………………………………………………………………………………

W karnawale bawmy się…

Bardzo miło, radośnie i głośno klasa II spędziła ostatni dzień, piątek 11 lutego, przed feriami. Od dawna  był zaplanowany bal karnawałowy, a co się z tym wiąże – czas na przebierańce i wesołą zabawę. Sala lekcyjna zamieniła się w tym dniu w salę balową,
a uczniowie wcielili sie w swoje ulubione postacie z bajek , baśni czy też gier komputerowych.

Podczas zabawy towarzyszyła im głośna muzyka płynąca z głośnika, do któtej dzieci chętnie tańczyły i skakały. Nie zabrakło oczywiście wspólnych konkursów, zabaw, tańców z balonami i na gazecie.

Gdy brakowało sił, dzieci zasiadały do suto przygotowanego stołu przez rodziców, którym jesteśmy bardzo wdzięczni. Wielką atrakcją były szampany, oczywiście te przeznaczone dla dzieci, które zniknęły w zastraszającym tempie.

Cała zabawa została uwieczniona na poniższych zdjęciach.

Czas miłej wspólnej zabawy minął bardzo szybko. Dzieci z uśmiechami na twarzach, przeszczęśliwe udały sie na zasłużony odpoczynek czyli dwutygodniowe ferie.

no images were found

opracowała: Renata Grubka

…………………………………………………………………………………………………………………….

„W karnawale, w karnawale wybieramy się na bale…”

      W tygodniu poprzedzającym ferie klasy- IIIa i IIIb uczyły się  piosenki „W karnawale, w karnawale nie siedzimy w domu wcale, w karnawale,  w karnawale wybieramy się na bale…” Był to doskonały wstęp do piątkowej zabawy – 11.02.2022r. -uczniowie obu klas trzecich zaprezentowali się na balu. Dzień wcześniej obecne dzieci przygotowały dekorację – własnoręcznie ubierały salę, dmuchały balony, wieszały łańcuchy- wszystko po to , by koledzy  i koleżanki, którzy mieli wrócić z kwarantanny, mogli się świetnie bawić. W dniu balu dziewczynki zajęły się słodkim bufetem. Każdy, kto chciał mógł się przebrać za ulubioną bajkową postać. Za ciekawe pomysły  były upominki i brawa.

     Wszystkie dzieci – te przebrane i ubrane zwyczajnie – dobrze się bawiły przy ulubionych, tanecznych rytmach – pląsały  z miotłą, pokonywały ścieżkę jako wąż, pociąg, starały się w tańcu zmieśćić pod kijem. Nie zabrakło też konkursów   
i zagadek,  a także zabawy z krzesłami, gazetami oraz tańca w parach z balonem , umieszczonym między różnymi częściami ciała. Śmiechu i radości było mnóstwo, wspólnie bawiliśmy się też przy pląsach i zabawach ruchowych ze śpiewem. 
W przerwie- zmęczeni tancerze korzystali ze słodkiego bufetu.

    Dzień spędziliśmy aktywnie, sympatycznie i wesoło, towarzystwa i tanecznego kroku dotrzymywał  też ksiądz Wojciech.

no images were found

no images were found

……………………………………………………………………………………………………………..

KARNAWAŁ W KLASIE  I A

    Pracujemy i uczymy się w trudnym czasie pandemii, co uniemożliwia zorganizowanie wspólnej dla wszystkich dzieci klas młodszych – zabawy karnawałowej.

Okazuje się jednak, że w małym gronie własnej klasy można również świetnie się bawić, tańczyć i radośnie spędzić czas na balu przebierańców. Dowodem tego są uczniowie klasy I a, którzy w ostatnim dniu przed feriami – 11 lutego 2022 r  uczestniczyli w zabawie karnawałowej w swojej sali lekcyjnej. Dzieci wystąpiły w ciekawych, kolorowych kostiumach, przebrane za bohaterów znanych bajek i nie tylko. Bawiły się znakomicie przy rytmach różnorodnej muzyki jak przystało na prawdziwy bal. Były pociągi, kółeczka i tańce w parach. Wszyscy mogli uczestniczyć w zabawach
i konkursach, np. w tańcu z gazetą; w tańcu w parach z balonem, z kartką między plecami; w zabawach „Krzesełka” lub „Tańcz, tak jak ja”. Przerywnikiem w wesołych tańcach była zabawa uspokajająca: rysowanie bałwanka z zasłoniętymi oczami. Śmiechu było sporo.

Podczas balu dzieci mogły uczestniczyć w smacznym poczęstunku przygotowanym przez rodziców, za co bardzo dziękujemy.

Bal umożliwił dzieciom i wychowawcy spędzenie czasu w miłej atmosferze, a wspólna zabawa przyniosła wiele radości.

Opracowanie: Renata Matusik

…………………………………………………………………………………………………………..

#postawmyMatiegoNaNogi

Pewnie większość z Państwa, czy też Waszych dzieci doświadczyła w ostatnim czasie czym jest kwarantanna a dokładniej zamknięcie w domu. No to wyobraźcie sobie, że jesteście w takiej kwarantannie już od 6 lat. Mieszkając w bloku, bez windy, na 3 piętrze. W takiej sytuacji jest właśnie 18 letni Mateusz Gruszczyk, który 6 lat temu
z powodu postępującej choroby – przestał chodzić.
Jeżeli uda się zebrać potrzebne pieniądze to 17.02 odbędzie się operacja (już jeden termin przepadł ze względów finansowych).

Aby wspomóc zbiórkę, 13.02 (niedziela), w Porąbce obok Domu Kultury odbędzie się kiermasz charytatywny na rzecz Mateusza i jego planowanej operacji.

1. Planujemy m.in sprzedaż domowych wypieków oraz kiermasz książek.

https://www.facebook.com/events/666655194517417


W związku z tym prosimy chętne osoby z naszej szkoły o zgłoszenie się oraz przekazanie 12.02 słodkiego wypieku do Domu Kultury w Porąbce.

2. W szkole zostanie również wystawiony kosz na książki. Będziemy wdzięczni za przekazanie do 11.02 (piątek) książek w bardzo dobrym stanie, które jeszcze komuś mogą posłużyć.
Całkowity dochód z kiermaszu zostanie wpłacony na zbiórkę- na portalu siepomaga, na rzecz Mateusza.

https://www.siepomaga.pl/mateusz-gruszczyk

Oczywiście wszelkie wpłaty bezpośrednio na konto zbiórki również są mile widziane.

Na portalu fb są również dostępne różne licytacje na rzecz Mateusza. Zachęcamy do udziału:
https://www.facebook.com/groups/174681801429187

#postawmyMatiegoNaNogi

……………………………………………………………………………………………………………………..

REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA

NA ROK SZKOLNY 2022/2022

Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie

ogłasza zapisy dzieci do przedszkola na rok szkolny 2022/2023.

Zapisy (przyjmowanie wniosków) odbywać się będą w dniach

od 14 lutego 2022  do 25 lutego 2022 r.

w godz. 7.00 – 15.00 w sekretariacie szkoły.


Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola wraz z wymaganymi dokumentami

można pobrać w sekretariacie lub ze strony internetowej placówki

zsbujakow.pl/rekrutacja

Uwaga! Zaświadczenie z zakładu pracy/zaświadczenie ze szkoły lub uczelni zawierające informację o stacjonarnym systemie nauki, wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed datą rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego

(Zaświadczenie zachowuje ważność na cały okres postępowania rekrutacyjnego).

…………………………………………………………………………………………………………..

Dzień Bezpiecznego Internetu

08.02.2022r.

Dzień Bezpiecznego Internetu czyli święto obchodzone w całej Europie w pierwszej połowie lutego, jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.

Podczas obchodów DBI organizatorzy zachęcają lokalne ośrodki edukacyjne  
i kulturalne – szkoły, domy kultury, organizacje pozarządowe, ale także firmy i osoby prywatne do uruchamiania lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

closed padlock in front of blue floating binary code background. cyber and computer security concept. privacy protection against hackers, virus and spyware.

Samorząd Szkolny zachęca do wzięcia udziału w konkursie propagującym bezpieczne i rozsądne korzystanie z zasobów cyfrowych. Przygotujcie reklamę (w formie plakatu, filmiku, padletu, itp.) swojej lubionej strony internetowej, z której bezpiecznie korzystacie. Napiszcie co to za strona (np. Wikipedia, You Tube, Wordwall, Instaling, itp.), jakie posiada informacje, dlaczego z niej korzystacie, w jaki sposób i kiedy.

Termin nadsyłania prac konkursowych mija 13.02.2022r.

Wspólnie zadbajmy o bezpieczeństwo cyfrowe na co dzień.

Do akcji zachęca:

Samorząd Szkolny z opiekunami.

………………………………………………………………………………………………………

WALENTYNKI 2022

Luty niezmiennie kojarzy nam się ze świętem zakochanych, coraz chętniej obchodzonym w naszym kraju. Choć Walenty to chrześcijański patron, to jego święto obchodzone jako Walentynki wywodzi się ze starego pogańskiego obrzędu o nazwie Luperkalia, ustanowionego w dawnym Rzymie na cześć wilków.

Obecnie zakochani, choć nie tylko oni, bo również przyjaciele, koledzy z pracy, ze szkoły, sąsiedzi i znajomi obdarowują się drobnymi upominkami i wysyłają sobie miłe kartki. Najczęściej kupowane są czerwone kwiaty, czekoladki, wychodzimy razem do kina na romantyczne komedie.

Tradycją w naszej szkole stała się poczta walentynkowa. Niestety w tym roku pandemia pokrzyżowała nasze plany i nie możemy zorganizować kiermaszu kartek i walentynkowych gadżetów. W związku z tym, Samorząd Szkolny wymyślił alternatywę
i proponujemy Wam Walentynkowy Padlet, czyli wirtualną ścianę. Po wejściu w link lub za pomocą kodu QR uzyskacie dostęp do padletu, na którym można zamieścić pozdrowienia lub życzenia dla wybranych osób, klas lub pracowników szkoły.

https://padlet.com/annahoma/wzwoo5vz47ksf2de

Posty można podpisać lub pozostawić anonimowe. Zabrania się używania wulgarnych słów lub obrażania innych, gdyż nie jest to ideą naszej zabawy. Samorząd zachęca do świętowania Walentynek pod hasłem Dnia Dobrych Uczuć i tylko takie będziemy sobie wyznawać.

Wpisy na padlet można dodawać do końca tygodnia (13.02.22r.).

Dodatkowo, Samorząd zachęca do udziału w konkursie pt.: „Serce – więcej niż tylko kształt.” Serce, czyli centralny narząd układu krwionośnego to organ bez którego nasze życie byłoby niemożliwe. Jest to również symbol wyrażający miłość, przyjaźń
i pozytywne emocje. Konkurs polega na wykonaniu serca dowolną techniką, może to być rzeźba z papieru, masy solnej, plasteliny, materiałów pochodzących z recyklingu
i innych, wyklejanka, wycinanka, ciasto lub ciastko w kształcie serduszka. Docenimy samodzielność wykonania pracy i pomysłowość.

Termin przesyłania zdjęć serc to 13.02.2022r. (niedziela).

Do wspólnej zabawy zachęca:

Samorząd Szkolny z opiekunami.

……………………………………………………………………………………………………..

POWIATOWA LIGA BADMINTONA


W listopadzie i w grudniu 2021r. odbyła się kolejna edycja Powiatowej Ligi Badmintona w Mazańcowicach.
Drużyna dziewcząt naszej szkoły zdobyła wicemistrzostwo w tym turnieju, w składzie:
Martyna Hankus-Nowakowska, Nikola Murgas, Abigail Kaspera, Natalia Kaczmarczyk, Anna Szłapa, Nina Wojtyłko, Julia Chrapek, Amelia Wróbel, Julia Mleczko, Natalia Wachowicz, Milena Sternal, Zuzanna Majdak, Martyna Skotnicka, Zuzanna Duźniak, Martyna Kołek, Julia Wandor i Anna Kanik.
Również indywidualnie odnieśliśmy duży sukces.
W grupie dziewcząt starszych:
I m. zajęła Zuzanna Duźniak
II m. zajęła Martyna Kołek
III m. zajęła Julia Wandor
IV m. zajęła Anna Kanik
Natomiast w grupie młodszej:
III m. zajęła Martyna Hankus-Nowakowska
IV m. zajęła Anna Szłapa
V m. zajęła Natalia Kaczmarczyk


GRATULACJE!!!

no images were found

………………………………………………………………………………………………………………

MAKIETY ZAMKÓW

Uczniowie klasy IV w ramach zajęć z historii wykonali makiety polskich zamków. Wszystkie makiety zebrały pochwały i uznanie ale na szczególne wyróżnienie zasługuje makieta zamku w Będzinie wykonana przez Kacpra Maturę, Rotunda św.Mikołaja w Cieszynie wykonana przez Małgorzatę Dudziak i makieta zamku w Krasiczynie Pawła Żółkiewicza.

Gratulujemy zdolności, pomysłowości i pracowitości.

opr. Krzysztof Górowicz

…………………………………………………………………………………………………………

Pachnące mydełka – prezenty dla Babci i Dziadka z okazji ich Święta

      W czwartek 20.01.2022 r młodsze dzieci z klasy I a i I b uczestniczyły
w warsztatach mydlarskich przeprowadzonych przez animatorów z Akademii Twórczego Rozwoju „Mamutek”. W czasie zajęć dzieci przygotowały własnoręcznie  prezenty dla swoich najbliższych z okazji ich święta.    

     Każdy miał możliwość zrobić swoje mydełka o dowolnym zapachu, kształcie
i z różnymi dodatkami. Podczas warsztatów dzieci dowiedziały się: co jest głównym składnikiem mydła i w jaki sposób w mydlanych kostkach gromadzi się moc zapachów
i niezwykłych barw. Na koniec glicerynowe upominki zostały efektownie zapakowane.

     Dzieci z wielkim entuzjazmem wykonały swoje mydełka, które stały się wspaniałym prezentem dla Babci i Dziadka, dostarczając tym samym wiele radości nie tylko twórcom , ale i obdarowanym.

    Wiele zawdzięczamy Babciom i Dziadkom, dlatego warto uczcić ten dzień
w szczególny sposób. Są to święta, które dają naszym najbliższym wiele ciepła, radości
i miłości. Laurka i  ręcznie wykonany upominek na tę okazję, to wspaniały prezent od serca, bo takie najbardziej cenią sobie Babcie i Dziadkowie.

no images were found

Opracowała: Renata Matusik

……………………………………………………………………………………………….

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znowu gra w Bujakowie!


            Po raz kolejny (30) nasza szkoła będzie grała z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Tak jak w ubiegłym roku ze względu na pandemię Covid-19 wolontariusze ze Szkolnego Koła Wolontariatu nie będą zbierać pieniędzy w trakcyjny sposób, ale za pośrednictwem e-skarbonek czyli wirtualnych puszek dzięki, którym można zbierać pieniądze online. Tegoroczne datki będą przeznaczone dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci.
Poniżej znajdują się linki do e-skarbonek naszych wolontariuszy, po kliknięciu otwiera się skarbonka wybranego wolontariusza i można dokonać wpłaty w dowolnej wysokości.
W niedzielę 30 stycznia wielki finał!

eskarbonka.wosp.org.pl/wh16ky

eskarbonka.wosp.org.pl/wvbyzr

eskarbonka.wosp.org.pl/gwktnj

eskarbonka.wosp.org.pl/8wfppv 


 Jeżeli chcieliby Państwo wesprzeć WOŚP za pośrednictwem naszych wolontariuszy to prosimy o wpłaty.
Z góry dziękujemy za zaangażowanie i ofiarność! 


Dyrekcja szkoły oraz opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu

…………………………………………………………………………………………

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi w Bujakowie wzięła udział w „Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Dofinansowanie z budżetu państwa wyniosło 2500 zł, realizację programu wsparła również Gmina Porąbka kwotą 625 zł, dzięki czemu całkowita wartość dofinansowania wyniosła 3125 zł.

W ramach wsparcia finansowego, uzyskanego dzięki zaangażowaniu w realizację „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”, zakupiono książki do oddziałów przedszkolnych.

W ramach projektu podjęto szereg inicjatyw z wykorzystaniem zakupionych materiałów promujących czytelnictwo. Wśród nich wymienić należy zapoznanie dzieci z instytucją biblioteki, realizowanie projektów edukacyjnych, takich jak „Z książką mi do twarzy” ,”Europa da się lubić”, „Baju, baj z rodzicem”, realizowanie zajęć edukacyjnych o tematyce terapeutycznej, czy emocjonalnej, udział w Dniu Bibliotek, w Dniu Postaci
z Bajek, Międzynarodowym Dniu Książki, Ogólnopolskim Tygodniu Czytania Dzieciom, prowadzenie akcji codziennego czytania dzieciom, tzw. „Czytanie na dywanie”, przygotowanie biblioteczek i kącików książek. Część z wyżej wymienionych działań została już zrealizowana, pozostała część będzie kontynuowana w ciągu roku szkolnego. W trakcie trwania programu oddziały przedszkolne w Bujakowie na bieżąco współpracują z biblioteką szkolną  oraz Gminną Biblioteką Publiczną w Porąbce Filia Bujaków. Przedszkolaki wzięły udział w projekcie realizowanym przez Bibliotekę Publiczną pt. „Mała książka – wielki człowiek”, który miał na celu promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych oraz zachęcenie rodziców do codziennego czytania
z dzieckiem.

Realizacja programu przyczyniła się do możliwości zorganizowania licznych zajęć edukacyjnych mających na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci oraz wpłynęła na wszechstronny rozwój wychowanków. Umożliwiła podjęcie szeregu działań w ramach realizowanych projektów edukacyjnych, organizację wielu akcji i uroczystości. Dodatkowo wzbogaciła znacznie księgozbiór oddziałów przedszkolnych i umożliwiła dzieciom kontakt z literaturą poprzez codzienne czytanie.

J.Harat, E.Madejczyk

no images were found

………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………….