LISTOPAD 2021

Wyniki konkursu fotograficznego

            W tym roku jesień była dla nas łaskawa a piękna pogoda zachęcała do spacerów  i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Wielu z was wykorzystało te chwile na wycieczki   w góry i do lasu a w czasie tych wyjść powstało mnóstwo pamiątkowych zdjęć. Wśród tych, przesłanych na nasz konkurs, bardzo ciężko było wyłonić te najpiękniejsze i najciekawsze ujęcia. Jury konkursu zwróciło szczególną uwagę na kreatywność, ciekawy pomysł i precyzję wykonanego zdjęcia. Chcieliśmy wyróżnić te ujęcia, które ujęły nas swoim pięknem  i oryginalnym podejściem do tematu.

            Oto wyniki konkursu:

I miejsce: Adrianna Sohlich – kl. 8a

II miejsce: Zuzana Łysoń – kl. 1a, Natalia Wachowicz – kl. 7b

III miejsce: Justyna Bułka – kl. 8a, Adam Romik – kl. 3b

Wyróżnienie: Katarzyna Borodeńko – kl. 1b, Nikola Murgas – kl. 6, Wiktoria Szafraniec – kl. 1a

Dziękujemy wszystkim za udział w zabawie i życzymy jeszcze wielu pięknych ujęć.

no images were found

Opracowała:

Anna Homa

………………………………………………………………………………….

Dzień Tolerancji, Życzliwości i Pozdrowień,

czyli listopad miesiącem sympatycznych działań

Chociaż listopad zazwyczaj kojarzymy z ponurą aurą, krótkim dniem i spadkiem motywacji, w naszej szkole przeprowadzono szereg bardzo aktywnych działań. Były one nakierowane na budowanie dobrych relacji między uczniami, wzmacnianie ich i ukazywanie pozytywnych aspektów wynikających z pielęgnowania dobrych zachowań.

Symbolem Dnia Życzliwości jest kolor żółty, więc uczniowie i nauczyciele założyli ubrania właśnie w tym kolorze. Na korytarzu pojawiła się Aleja Życzliwości i każdy mógł zabrać ze sobą motywacyjną sentencję. Uczniowie chętnie również się nimi obdarowywali.

Każda klasa stworzyła piękne balony życzliwości, na których uczniowie naklejali miłe słowa   i pozytywne przesłania. Powstały również wyjątkowe listy, które klasy napisały do siebie nawzajem. Wiele osób było zaskoczonych i zdziwionych tym, jak pozytywnie są odbierani przez innych. Kiedy listy trafiły do adresatów i zostały odczytane na forum klasy, pojawiło się mnóstwo ciepłych komentarzy oraz oznak życzliwości i sympatii.

Akcję, przygotowaną przez Samorząd Uczniowski, uważamy za bardzo udaną, gdyż wywołała uśmiech na wielu twarzach i pomogła uwierzyć w przyjaźń i  dobre intencje innych osób.

Mamy nadzieję, że uśmiech, akceptacja i sympatia staną się Waszymi najlepszymi przyjaciółmi i będą Wam towarzyszyć w każdym dniu Waszego życia ❤

Opracowała: Anna Homa

…………………………………………………………………………………………………………….

ANDRZEJKI

„Hokus-pokus, czary-mary, niech się spełnią andrzejkowe czary”

W naszej placówce co roku podtrzymujemy tradycje związane z „Andrzejkami”. W tym dniu dzieciom klas pierwszych towarzyszyły konkursy, zabawy i wróżby andrzejkowe. Wszystko to odbywało się w rytm tańców i śpiewów. Nie zabrakło również tradycyjnego ustawiania „bucików”, „losowania rekwizytów” i innych wróżb związanych z tym świętem. Pierwszaki z uśmiechem na twarzy chętnie brały udział w magicznym rytuale andrzejkowym.
Zabawa dostarczyła dzieciom wielu przeżyć i emocji, a przede wszystkim rozbudziła ciekawość poznawania naszej ludowej tradycji. Dziękujemy rodzicom za przygotowanie słodkiego poczęstunku dla dzieci.

19
20
21
22
23
24
25
26
27
1
2
3
4
5
6
7

123

Opracowała: Renata Matusik, Justyna Moskwik

……………………………………………………………………………………………………

ANDRZEJKI W KLASIE II

Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie dla najmłodszych źródłem poznania tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń
i fantazji.

Dzieci z klasy II z niecierpliwością przekłuwały papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii. Zrywały magiczne listki, na których widniały przepowiednie na przyszłość, które dostarczyły wiele śmiechu i radości. Były też cukierki z wróżbą dla każdego dziecka. Wszyscy gorączkowo czekali na to, aby dowiedzieć się kto pierwszy
z klasy zmieni stan cywilny, będzie bogaty i komu w życiu się powiedzie.

Nie zabrakło także wyprowadzania butów za drzwi. Wszystkie zabawy sprawiły dzieciom bardzo dużo radości. Wszyscy uczniowie klasy   wspaniale się bawili  przy muzyce integrującej zespół klasowy. Nie zabrakło też słodkiego poczęstunku, przygotowanego przez rodziców.

1-—-kopia
2-—-kopia
3-—-kopia
4-—-kopia
5
6
8-—-kopia
8
9
10
11
12
13

Opracowała : Renata Grubka

……………………………………………………………………………………………………

„I Ty możesz zostać Św. Mikołajem”Ulotka-domy-dzieckaPobierz

……………………………………………………………………………………………………….

Zbiórka darów dla schroniska:Scan-podziękowanie-ze-schroniska-2021Pobierz

Jako biolog składam najserdeczniejsze podziękowania dla uczniów, rodziców
i nauczycieli za zorganizowanie zbiórki i ofiarowanie darów dla podopiecznych
z Miejskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Bielsku-Białej przy ul.Reksia 48.

Uważam, ze uczynione dobro powróci ze zwielokrotnioną siłą z pomocą Św. Franciszka – opiekuna zwierząt.   Z radością przytoczę kilka myśli o akcji Aniołów ze szkoły: 

„Uważam, że akcja Anioły ze szkoły jest bardzo potrzebna, ponieważ wspieramy zwierzęta w schroniskach.” Hania kl.7b

„Dzięki zbiórce Aniołów ze szkoły psy i koty będą szczęśliwe.” Natalia kl. 7 b

„To bardzo dobra akcja, jest potrzebna, ponieważ pomagamy schronisku.”Justyna kl.7b

Zebraliśmy 64 kg karmy dla psów i 18 kg karmy dla kotów oraz zabawki: gryzaki, piłkę oraz 24 koce, legowisko, 4 l żwirku kociego.

Z pozdrowieniami Ewa Herma

…………………………………………………………………………………………………….

WYJAZD KLAS VIII DO OŚWIĘCIMIA

Aby zło zatriumfowało, wystarczy, by dobry człowiek niczego nie robił.

Edmund Burke 

8 listopada uczniowie klas ósmych wraz z opiekunami udali się do Oświęcimia, by odwiedzić Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz – Birkenau, poznać bliżej historią naszego regionu oraz uczcić pamięć ofiar.

KL Auschwitz – wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO – to nie tylko autentyczne poobozowe bloki i baraki, ale także unikatowy zbiór przedmiotów związanych z cierpieniem ludzi przywiezionych w to miejsce na zagładę.

Na terenie obozu, już po przekroczeniu bramy, dało się poczuć powagę tego miejsca. Młodzież zrozumiała, że bierze udział w poruszającej lekcji historii. Przewodnik oprowadzał grupę, pokazywał bloki, cele, krematoria, gabloty z osobistymi rzeczami więźniów i opowiadał
o przerażającej obozowej rzeczywistości. Pod Ścianą Straceń uczniowie złożyli kwiaty, zapalili znicze i minutą ciszy uczcili pamięć ofiar.

Następnie ósmoklasiści skierowali się do Birkenau. Na terenie obozu zobaczyli baraki więźniarskie, również dziecięce, rampę wyładowczą, ruiny komór gazowych i krematoriów; pod Międzynarodowym Pomnikiem Ofiar Obozu zostały zapalone znicze.

Dla młodych ludzi przyjazd do Oświęcimia i Brzezinki stanowi swoistą lekcją kształtowania świadomości o prawie człowieka do życia oraz godnej śmierci, budzenia szacunku, tolerancji wobec drugiego człowieka i na pewno utkwi w pamięci młodzieży na długi czas.

………………………………………………………………………………………………………

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W KLASIE II

Miękki, puchaty i taki złatką. 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu – Pluszowy Miś. W tym dniu w naszej klasie obchodziliśmy również to święto. Uczniowie mogli przynieść do szkoły swojego ulubionego pluszowego przyjaciela, który niewątpliwie umilił im czas spędzony w szkole.

W ramach obchodów tego święta dzieci  prezentowały swoje misie, obejrzały filmik przedstawiający historie tego święta, zaśpiewały piosenkę , która jest hymnem Święta Pluszowego Misia „ Pluszowy Miś..” . Dzieci chętnie nauczyły się  nowych piosenek „ Misie dwa…misie dwa…” oraz śmiesznych rymowanek.. „prawa rączka… lewa rączka….”. Uczniowie uczestniczyli również w quizie o misiach i w misiowym masażu. Na zakończenie dzieci wykonały portret misia zrobiony z pasków papierów. Prace wyszły przepiękne.

Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija, bo „czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!”

Opracowała : Renata Grubka

………………………………………………………………………………………………

ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA

     Mały, duży, pluszowy, czasem w zabawnym kubraku. Chyba każdy ma swojego, którego ciepło wspomina z dzieciństwa. Pluszowy miś, bo o nim mowa, ma swoje święto.

25 listopada 2021 roku dzieci z klasy  I A i I B obchodziły  Światowy Dzień Pluszowego Misia. Głównym celem popularyzacji w naszej szkole tego święta było przypomnienie najważniejszych wartości jakimi są dzieciństwo, przyjaciel, miłość, ciepło. Z tymi słowami łączy się właśnie pluszowy miś.

Do tego święta dzieci z klas pierwszych przygotowywały się już wcześniej, uczestnicząc w konkursie plastycznym „Miś przyjacielem”. Zadaniem uczestników konkursu było wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej postać ulubionego misia  – bohatera literatury dziecięcej. Dzieci wykonały dowolnymi technikami przepiękne wizerunki ukochanych misiów, więc  wszyscy uczestnicy konkursu zostali docenieni i nagrodzeni.

Podczas obchodów Światowego Dnia Pluszowego Misia dzieci najpierw zapoznały się
z historią pluszowego misia. Następnie tańczyły z misiami w rytm piosenki „Pokochaj pluszowego misia” i uczestniczyły w różnych misiowych konkursach, np. „słodkie co nieco” – wylizywanie miodku i dżemu z talerzyka bez pomocy rąk, układanie puzzli
z misiami, nazywanie misiów bohaterów bajek – dopasowywanie właściwych imion, „niedźwiedzie łapy” konkurs zręcznościowy czy wycinanie elementów postaci misia
i tworzenie całościowego obrazu. Ruchem dzieci przedstawiały wierszyki
o niedźwiadkach i uczestniczyły w różnych zabawach muzyczno – ruchowych.  
W dalszej części naszego świętowania dzieci zostały zaproszone do wspólnego oglądania prezentacji o misiach z różnych pokoleń.

 Na zakończenie każde dziecko otrzymało słodki poczęstunek w postaci misia
i pamiątkowy medal za wspaniałe uczestnictwo w zabawie.

Mamy nadzieję, że to wielkie misiowe przyjęcie zostanie w naszych wspomnieniach na dłuższy czas.

14
15
16
21
22
23
24
25
26
1
2
3
4
5
6
11

Opracowanie: Renata Matusik i Justyna Moskwik

……………………………………………………………………………………………………

LITERACKA JESIEŃ

         Jesień to czas rozwijania swoich zainteresowań. Świadczą o tym prace konkursowe wykonane przez uczniów kl. I-VIII. Wychowankowie kl. I i II wzięli udział
w konkursie plastycznym „Najciekawsze wydarzenie z bajki, baśni lub innej przeczytanej książki”.

I miejsce otrzymali następujący uczniowie: Julia Kotrys (kl. IIa), Patryk Matlak (kl. Ib);

II miejsce Nikola Marek (kl. IIa),Wiktoria Szafraniec (kl. Ia);

III miejsce Emilia Klimczak, Zuzanna Kuźma (kl. Ia), Katarzyna Borodeńko, Anna Smolec (kl. Ib).

Kolejny konkurs przewidziany został dla klas III-V. Zadaniem uczniów było wykonanie pracy plastyczno-literackiej „Jesienna rymowanka”.

I miejsce zajęli: Natalia Mrowiec (kl. IIIb), Zuzanna Smolec (kl. IV), Kamil Majdoń (kl. V);

II miejsce Sebastian Samerlik, Robert Piwowarczyk (kl. IIIa);

III miejsce Monika Szemla (kl. IIIb).

Talentem literackim mogli się również wykazać starsi uczniowie, których zadaniem było napisanie wiersza o tematyce jesiennej.                                                       

W tej kategorii I miejsce zdobyła Adrianna Sohlich (kl. VIIIa);

II miejsce Justyna Bies (kl. VIIb),

III miejsce Nikola Murgas (kl. VI).

W konkursach wzięło udział 31 uczniów. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursów.

IMG_20211117_090910
IMG_20211117_094009
IMG_20211117_103127
IMG_20211117_112450
IMG_20211117_120346
IMG_20211119_075305
IMG_20211119_080012

nauczyciel biblioteki, nauczyciele języka polskiego

………………………………………………………………………………………………………………………….

Dzień Tolerancji, Życzliwości i Pozdrowień

czyli listopad pod hasłem pozytywnego działania

16 listopada obchodzony jest corocznie Międzynarodowy Dzień Tolerancji. Święto to zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z inicjatywy UNESCO. Inicjatywa spowodowana była pogłębiającymi się zjawiskami nietolerancji, przemocy
i rasizmu.

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, czyli dzień dobrych uczynków
i pozytywnych emocji, obchodzony jest natomiast 21 listopada. Idea tego święta wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Oryginalna nazwa święta brzmi Hallo World Day i symbolizuje cel tego dnia, czyli mówienie hallo (cześć) do przynajmniej dziesięciu osób dziennie.

            Samorząd Szkolny zachęca wszystkich uczniów do wspólnych pozytywnych działań. Na korytarzach szkolnych pojawi się Aleja Życzliwości, przejdźcie przez nią
i zabierzcie ze sobą pozytywne słowo. Reprezentantów każdej klasy zapraszamy do wspólnego przygotowania Balonów Życzliwości. Razem przygotujemy pozytywne hasła i zwroty, które następnie zostaną umieszczone na kolorowych balonikach.
W czwartek (25.11.21r.) ubieramy się na żółto, lub pamiętamy chociaż  o żółtym elemencie. Jutro (24.11), zapraszam przedstawicieli klas do losowania. Każda klasa powinna napisać przydzielonej klasie list pełen życzliwości, przyjaźni i empatii. Listy powinny być kolorowe, formatu A4, przepełnione wesołymi rysunkami i dobrą energią . Młodsze klasy mogą wykonać kolorowe laurki. Wymiana listów i sympatycznych kartek odbędzie się we wtorek (30.11), stąd termin wykonania to: 29.11.21r. (poniedziałek).

Poza tym, prosimy, aby do końca miesiąca, a najlepiej przez całe życie, postępować według następujących zasad:

  1. Okaż innym serdeczność
  2. Pomyśl czasami o innych i ich samopoczuciu
  3. Akceptuj innych, takimi jakimi są
  4. Podziękuj innym za okazana pomoc
  5. Pogratuluj innym sukcesu
  6. Pięknie zwracaj się do innych
  7. Powiedz komuś coś miłego
  8. Podaj pomocna dłoń, gdy ktoś jej potrzebuje
  9. Uśmiechaj się do innych
  10. Wkręć się w bycie miłym dla innych

(źródło „Biologia z Blondynką”)

„W życzliwości kryją się wszystkie odmiany mądrości.”

Ernesto Sabato

Do wspólnych działań zachęca:

Samorząd Szkolny z opiekunami.

………………………………………………………………………………………………………………

Wycieczka do Apilandii.

     18 listopada b.r. klasy trzecie pojechały na wycieczkę do Apilandii – Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa w Kleczy Górnej. Celem wyjazdu było przybliżenie
i propagowanie wiedzy nt. życia i znaczenia pszczół w dzisiejszym świecie oraz zapoznanie z pracą pszczelarzy.

  Uczniowie mieli okazję obejrzeć  ekspozycję za pomocą nowoczesnych technologii multimedialnych, interaktywnych instalacji i animacji. Największym atutem muzeum było to, że wszystkiego można było dotknąć, narzędzia i sprzęty – wypróbować
i sprawdzić. Dzieci bawiły się i uczyły – wirtualnie obejrzały wnętrze ula, zbadały panującą tam temperaturę, w różnych porach roku, poznały proces zapylania, budowę owadów oraz ciężką pracę pszczół. Uczestniczyły też w warsztatach pszczelarskich – samodzielnie robiły świece z wosku, próbowały miodu i pyłku. Miały też okazję zaopatrzyć się w produkty pszczele i gadżety, które będa im przypominały o tym ważnym miejscu oraz o roli i znaczeniu owadów.

   Wyjazd na pewno rozbudził zainteresowania ekologiczne  oraz prozdrowotne uczniów. Wiedzą już, jak pomóc pszczołom, co dla nich zrobić i jak dbać o to, by owadów nie zabrakło.

All-focus
All-focus
All-focus
All-focus
All-focus
All-focus
All-focus
All-focus
All-focus

……………………………………………………………………………………………………………….

Święto Niepodległości

Data 11 listopada jest co roku bardzo symbolicznym dniem dla wszystkich Polaków
w kraju i zagranicą. W tym roku obchodziliśmy już 103 rocznicę Odzyskania Niepodległości przez nasz kraj. Polacy coraz chętniej demonstrują swoją przynależność i dumę narodową. Bierzemy udział w marszach, piknikach, biegach niepodległości, ale również wieszamy na domach flagi narodowe i zakładamy ubrania z  narodowymi symbolami. Nasza szkoła wzięła udział w akcji „Niepodległa do Hymnu” i wspólnie odśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego. Przedstawiciele Samorządu Szkolnego również odpowiednio przygotowali się do obchodów tego święta, co można zobaczyć w naszej fotogalerii.

            Z okazji Święta Niepodległości zachęcamy do udziału w akcji: Warte Zapamiętania. Jest to inicjatywa portalu Specjalni.pl związana ze znanymi Polakami.

W ramach tej akcji proszę stworzyć karty cytatów znanych Polaków i Polek. Mnóstwo jest myśli, które są uniwersalne, ważne dla naszej tożsamości, dla naszego życia, pracy, którą wykonujemy, dla naszego rozwoju i są po prostu warte zapamiętania. Za pośrednictwem tej akcji chcemy zmobilizować jak najwięcej osób do rozmów na temat naszych znanych rodaków, których ważne myśli i słowa skłaniają do przemyśleń, zmiany postaw i refleksji na temat życia i patriotyzmu. Chcemy zachęcić do poznawania sylwetek znanych Polaków i Polek.

Link do szablonu kartki znajduje się poniżej:https://drive.google.com/drive/folders/1OA_1l69vAGHjC1DSMIv1urSY2MWsG33U

Można również wykonać kartkę własnoręcznie, według własnego schematu, wypisać ręcznie lub komputerowo i jeszcze dodatkowo ozdobić. Wszystkie kreatywne aktywności są mile widziane.

Każdy może wybrać sobie kartkę, która mu najbardziej odpowiada. Proszę wpisać cytat znanej Polki lub Polaka, ale także dodać ich zdjęcie.

„Tylko ten człowiek wart nazwy człowieka, który ma pewne przekonania i potrafi je bez względu na skutki wyznawać czynem.”

Józef Piłsudski

            Na gotowe kartki czekamy do 26.11.21r. (piątek). Proszę je nadsyłać do p. Ani Homa za pośrednictwem Mobidziennika.

Samorząd Szkolny z opiekunami

…………………………………………………………………………………………………………………….

Przeżyjmy to jeszcze raz…

Warsztaty kulturowo- językowe w Hiszpanii

Hiszpania – jeden z najatrakcyjniejszych krajów europejskich oferujący spotkanie ze słońcem, dobrą kuchnią, gościnnością mieszkańców. To również odpoczynek wśród olśniewającej, pełnej kontrastów przyrody oraz niesamowitych  zabytków. Właśnie
o tym mieli okazję przekonać się uczniowie naszej szkoły, którzy wrócili z warsztatów kulturowo –językowych zorganizowanych w Hiszpanii w terminie: 04.10.- 10.10.2021r. Co zobaczyli i jak przebiegał ich pobyt – zobaczcie sami.

  1. Przyjazd do Lloret de Mar, zwiedzanie miasta, punktów widokowych, spacer alejami palmowymi, odwiedzenie ogrodów św. Klotyldy, położonych na zboczu tuż nad morzem, między plażami Cala Boadella i Fenal, w spokojnej dzielnicy na obrzeżach Lloret. Kąpiel w hotelowym basenie, spacer nad morze.
  2. Rejs statkiem wzdłuż  Costa Brava do średniowiecznej Tossy. Spacer wzdłuż murów obronnych  i po głównej uliczce handlowej współczesnej Tossy. Podziwianie zabytków oraz niezwykłej roślinności. Gry i zabawy na plaży.
  3. Wycieczka do Barcelony, zwiedzanie z przewodnikiem Dzielnicy Gotyckiej, Katedra św. Eulalii, gdzie na krużgankach do dziś spotkać można białe gęsi, będące symbolem św. Eulalii. Ramblas – najpiękniejsza i najstarsza ulica Barcelony, pełna handlarzy kwiatów, urokliwych kafejek, mimów, rozbrzmiewająca wszystkimi językami świata. Przejazd pod Katedrę Sagrada Familia, zwiedzanie świątyni, o której mówi się, że to Biblia wyrzeźbiona w kamieniu, arcydzieło Antonio Gaudiego, katedra, która stała się symbolem Barcelony. Przejazd na stadion FC Barcelona i zwiedzanie muzuem klubu i stadionu. Stadion nagrodzony przez UEFA 5 gwiazdkami, spełniający najwyższe światowe standardy, robi wrażenie nie tylko na kibicach futbolu.
  4. Przejazd do Montserrat, zwiedzanie średniowiecznego klasztoru i sanktuarium Czarnej Madonny, zwanej pieszczotliwie przez mieszkańców „Czarnulką”, figury słynącej z wielu łask. Degustacja klasztornych produktów. Wizyta w Oceanarium w Barcelonie, które uznawane jest za najwspanialsze na świecie. Zwiedzający poruszają się na ruchomych taśmach, w szklanych rurach, otoczeni ze wszystkich stron przez wodę i obserwują życie w Morzu Czerwonym, Wielką Rafę Koralową, Tropikalny Atol, różnorodne gatunki ryb, od błazenków po rekiny. Następnie zwiedzanie starego miasta oraz Dzielnicy Portowej ze statuą Krzysztofa Kolumba. Przejazd na punkt widokowy Montjuic, miejsce znane również jako Wzgórze Żydowskie lub Wzgórze Jowisza, gwarantuje imponujące widoki.
  5. Przejazd wzdłuż Costa Brava do Włoch, postój nad Lazurowym Wybrzeżem
    i podziwianie Monte Carlo i Monako, dalej podróż przez Austrię, Czechy do Polski.

Costa Brava to najbardziej znany rejon śródziemnomorskiego wybrzeża.  Żwirkowe  plaże, dzikie, skaliste zatoczki, bujna roślinność oraz zespół nowoczesnych hoteli
i centrów rozrywkowych to wymarzone miejsce wypoczynku dla młodych, ciekawych życia ludzi. Lloret de Mar  jest najsłynniejszym i najweselszym miastem wybrzeża. Tu króluje słońce i dobry humor. Miejscowe kafejki, bary, sklepiki stwarzają niepowtarzalną atmosferę skłaniającą do wypoczynku oraz dobrej zabawy całą młodzież Europy, co potwierdzają również i nasi wychowankowie.

257577904_2891110244519804_8152840350096644995_n
257581509_564735331296574_7329918672502520362_n
257586101_962709707463460_8075971623091175919_n
257644394_960543048144540_71792165307571965_n
257673433_580391213222879_2326498008645192614_n
257700046_644338479900628_1442451692825490892_n
257719998_3005985972955503_3087849508790607973_n
257747420_405995307906569_5093489955488518053_n
257779047_198686495779602_450351132342723234_n
247215658_475433270488320_2734545392016967490_n
247398543_217193633879779_1754401033582811758_n
247402577_846200362743035_6316805177985781531_n
247922000_573558873740366_1507727990605344611_n
248081785_257583143086865_6637694302246128973_n
248255233_404703457863584_6519357905428162831_n
248286152_3116398538644575_4115225173977217856_n

12345

Opracowała: Anna Homa

.

………………………………………………………………………………………………………………………….

Podsumowanie Europejskiego Dnia Języków Obcych

            W ramach obchodów Tygodnia Europejskiego, naszą szkołę odwiedził Paul, native speaker i lektor języka angielskiego w szkole językowej Face2Face. Przeprowadził on zajęcia z klasami 7 i 8 o podobieństwach i różnicach krajów europejskich, a zwłaszcza Polski  i Szkocji, z której pochodzi. Zajęcia nastawione były na komunikację w języku angielskim, odbyły się konkursy i zabawy, a nawet nieśmiali uczniowie w końcu przełamali swoje opory i wzięli udział we wspólnej konwersacji.

            Miło nam ogłosić, iż w konkursie zorganizowanym dla uczniów kl. 8, Asy z 8 klasy, I miejsce zajęła: Anna Kaspera – kl. 8a, II miejsce: Daria Wolny – kl. 8b, a 3 miejsce: Kacper Zaganiaczyk – kl. 8b. Nagrody zostały wręczone przez nauczyciela języka angielskiego. Gratulujemy uczniom doskonałej wiedzy.

            W konkursie klasowym „Idiomy nie takie straszne, jak je malują”, na ciekawy plakat ilustrujący wylosowane wyrażenie idiomatyczne zwyciężyła klasa 4. Powiedzenie „nie mów hop, póki nie przeskoczysz,” (czyli ‘don’t count your chickens before they hatch’), zostało bardzo obrazowo przedstawione i wyjaśnione za pomocą ilustracji.
II miejsce zajęła klasa 8b, a III miejsce: klasa 5.

Klasy najmłodsze wzięły udział w zabawie „żywe flagi”. Uczniowie losowali flagi różnych państw europejskich, a ich zadaniem było założenie ubrań w kolorach, które na nich występują. Wszystkie klasy spisały się na medal i otrzymały nagrody w postaci kuponu na „dzień bez zadania domowego”.

            Klasy starsze prezentowały różne kraje europejskie za pomocą symboli i elementów kojarzących się z danym państwem. Swoje zadanie najlepiej wykonały klasy: 8 a i 7a. Klasa 8a dumnie prezentowała nasz kraj– Polskę, a klasa 7a – piękne Włochy. Pozostali uczniowie przygotowali śliczne plakaty i przynieśli ciekawe gadżety, np. angielską herbatę, hiszpańskie kastaniety i magnesy na lodówkę, flagi, szaliki
i koniczynki z papieru.

            Konkurs na łączenie krajów europejskich z powitaniem w danym języku, wygrywa uczennica klasy 7b, Justyna Bies. Wielkie gratulacje!

            Gratulujemy wszystkim osobom, które wzięły udział w konkursie na rozwiązanie europejskiej krzyżówki, a w szczególności: Justynie Bies, Emilii Bogusz, Kamilowi Majdoniowi, Annie Kanik, Dawidowi Staruniowi i Nikoli Murgas.

            W trakcie całego Tygodnia Europejskiego, największą atrakcją okazał się konkurs na wykonanie flagi dowolną techniką. Otrzymaliśmy blisko 40 flag, a Wasza pomysłowość przerosła nasze wyobrażenia. Były flagi wyklejane, zrobione z bibuły, plastikowych nakrętek, szyszek, wacików, a nawet wyszywane. Wyłonienie zwycięzców okazało się bardzo trudne, ale po długich naradach przyznano następujące miejsca:

I miejsce: Natalia Wachowicz (kl. 7b), Krystian Bies (kl. 3a) i Maja Pustelnik (kl. 3a)

II miejsce: Bartłomiej Tomiczek (kl. 1b), Jakub Kubiczek (kl. 7a) i Dominika Bogusz (kl. 2)

III miejsce: Dawid Staruń (kl. 5), Bartłomiej Szemla (kl. 7b) i Nikodem Midor (kl. 1a)

Wyróżnienia: Julia Kotrys (kl. 2), Kacper Szylar – Wójcik (kl. 2) i Wiktoria Szafraniec (kl. 1a)

Elementy europejskie pojawiły się również na zajęciach z języka angielskiego. Uczniowie wykonywali karty pracy, a dzięki ćwiczeniom poznawali różne kraje europejskie.

Wszystkim uczestnikom naszych konkursów i zabaw serdecznie gratulujemy
i dziękujemy. Zapraszamy do śledzenia naszych akcji na stronie internetowej szkoły.

Samorząd Szkolny z opiekunami.

253727769_417365409970530_4772881074045978734_n
253762120_426914765559562_6149437269418155095_n
253767617_919738095589093_2134382874128118049_n
253769450_370712924852493_3625292031024127828_n
253777630_209630477953630_1779742909323062607_n
253783111_1318348708623555_9134011216901132430_n
253792493_713994839558609_6979039520314514283_n
253840774_379752143846266_4308407501522988182_n
20210927_095516
20210927_095522
242913934_561071631616196_2711789479692779982_n
242992262_4235149156539980_5998209542122925880_n
242995157_4121011784676338_4167447128575318718_n
243121834_1035795466963250_7280218302091527595_n
253437757_605251697556976_3149995379887674594_n
253467493_312964277002882_8959180976276576711_n

Opracowała: Anna Homa

……………………………………………………………………………………………………

WYCIECZKA DO KINA

W piątek 5 listopada uczniowie klasy IA, IB i II wraz z wychowawcami wybrali się na wspólną wycieczkę do kina Cinema City w Bielsku Białej na film pt. „AINBO – STRAŻNICZKA AMAZONII”. Jest to interesująca pozycja opowiadająca o losach dziewczynki mieszkającej w prastarej części Amazońskiej dżungli, która jak się okazuje jest zagrożona, a ona zrobi wszystko, żeby ocalić dziewiczą przyrodę Amazonii. Dzieci były zachwycone postawą głównej bohaterki i jej oddanych przyjaciół.  To była udana wycieczka i zapewne na długo pozostanie w pamięci naszych uczniów. Towarzyszyły jej radość, dobry humor i wrażenia po obejrzanym filmie.

Opracowała Justyna Moskwik,

…………………………………………………………………………………………………………………..

Podsumowanie akcji

 „Warte Zapamiętania”

Z okazji Święta Niepodległości uczniowie wzięli udział w akcji: Warte Zapamiętania. Jest to ogólnopolska inicjatywa portalu Specjalni.pl. Dzięki niej uczniowie mieli okazję poznać lepiej znanych Polaków i Polki, którzy mieli ogromny wpływ na losy naszego kraju. Uczniowie mieli za zadanie, korzystając z różnych źródeł, zapoznać  się
z biografią wybranego przedstawiciela naszego kraju i odszukać znany cytat, który jest mu przypisywany.

W ten sposób, chcieliśmy zachęcić młodzież do zainteresowania historią naszego kraju i skłonić do rozmów na temat naszych znanych rodaków, których ważne myśli i słowa skłaniają do przemyśleń i zmiany postaw i refleksji na temat życia i patriotyzmu.

Z uwagi na fakt, iż kartkę z cytatem można było wykonać dowolną techniką, każdy uczeń mógł wykorzystać swój talent i zainteresowania. Otrzymane prace wykonane były metoda komputerową ale również ręcznie. Najważniejsze są jednak wykorzystane
w nich cytaty, które są piękne, mądre i aktualne nawet dziś.

Nagrody w konkursie otrzymują:

Julia Kotrys – kl. 2

Jakub Kubiczek – kl. 7a

Paweł Stypułkowski – kl. 7b

Krzysztof Kachel – kl. 6

Justyna Bies – kl. 7b

Krystian Bies – kl. 3a

Gratulujemy i dziękujemy za udział w naszej akcji!

Opracowała: Anna Homa

……………………………………………………………………………………………………