13.04.2018r. klasy młodsze zaprezentowały się na podsumowaniu szkolnego projektu „Wierszyki łamiące języki i potyczki językowe”. 23 osoby podjęły wyzwanie, jakim było przygotowanie recytacji wiersza, trudnego pod względem artykulacyjnym, ilustracji do niego oraz wyćwiczenie wzorowego czytania skomplikowanych zdań, „łamiących język”.
Na wstępie pani dyrektor – Jolanta Bielecka – Szlagór powitała uczniów, życząc im sukcesów. Pierwsi wystąpili uczniowie kl. I, wyśmienicie radząc sobie z trudnymi wierszami i czytaniem zdań. Wykonali również piękne prace plastyczne. Przerywnikiem w konkursie były zabawy językowe, w których uczestniczyli pozostali uczniowie. Rozpoczęliśmy od „magicznych trójkątów”. Zadanie polegało na pomijaniu kolejnej litery i odczytywaniu powstałych wyrazów. Po zabawie czas przyszedł na 5 reprezentantów kl. II, którzy bez tremy przebrnęli przez kolejne etapy. Następnie bawiliśmy się w tworzenie nowych wyrazów.
Po zabawie występowały dziewczynki z kl.III a, po czym wytypowane dzieci odczytywały wyrazy od przodu i od tyłu. Prezentację zakończyły uczennice z kl.IIIb, a ostatnią zabawą było wyszukiwanie wyrazów jednosylabowych.
Po części konkursowej przyszła kolej na przerwę śniadaniową, a po niej – ogłoszenie werdyktu. Jury wybrało zwycięzców, biorąc pod uwagę poprawność i staranność artykulacyjną, trudność utworu, interpretację, wrażenie oraz pracę plastyczną i wzorowe czytanie.
I miejsce – Wiktor Rozner kl.I
II – Robert Kowalski kl.II
III – Aleksandra Rucka kl.IIIa i Wanessa Węgrzynek kl.IIIb
Wyróżnione zostały również: Nikola Murgas kl.II, Zosia Mleczko kl.IIIa.
Zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez Radę Rodziców, wszyscy uczniowie – dyplomy i upominki. Pani dyrektor wręczyła nagrody i pogratulowała wszystkim odwagi, życząc dalszych sukcesów.
Podziękowania należą się wszystkim dzieciom, które zaangażowały się w projekt i miały odwagę zmierzyć się z trudnymi tekstami. Mamy nadzieję, że konkurs ten
zainspiruje też innych, do zmierzenia się z wierszami „ łamiącymi języki”, w trosce o poprawność, dbałość i staranność językową, niezbędną podczas wystąpień publicznych.